شروع مبارزات انتخاباتی برای رهبری حزب لیبرال انتاریو

شهروند- علی شریفیان: با استعفای غیرمترقبه دالتون مک گینتی، رهبر و نخست وزیر دولت اقلیت لیبرال انتاریو در روز ۱۵ اکتبر، مجلس قانونگذاری انتاریو در کوئینز پارک، تا انتخاب رهبر جدید حزب لیبرال، توسط مک گینتی، تعطیل شد و ادامه کار مجلس منوط به اعلام نتیجه ی آرای نمایندگان اعضای حزب در کنوانسیون این حزب گردید. کنوانسیون قرار است از روز ۲۵ تا ۲۷  ژانویه ۲۰۱۳ در Maple Leaf Gardens تورنتو، برگزار شود.

دالتون مک گینتی ۲۲ سال نماینده مجلس، از این مدت ۱۶ سال رهبر حزب و در ۹ سال گذشته با پیروزی در سه انتخابات پی در پی نخست وزیر دولت های اکثریت و در کمی بیش از یک سال اخیر دولت اقلیت لیبرال انتاریو بوده و استعفایش، تعجب برانگیز و بهت آور بود.

رضا مریدی نماینده ریچموندهیل از کاتلین وین حمایت کرد

با نزدیک شدن آخرین مهلت اعلام کاندیدایی برای تصدی مقام رهبری حزب لیبرال که روز ۲۳ نوامبر تعیین شده، تاکنون شش تن از سیاستمداران لیبرال پای به میدان مبارزات انتخاباتی گذاشته و قصد خود را رسما اعلام کرده اند. اریک هاسکین، جرالد کندی، گلن موری، ساندرا پوپاتلو، چارلز سوسا و کاتلین وین که هر یک  به تفاوت سوابق طولانی عضویت در حزب لیبرال و نمایندگی این حزب و وزارت دارند، تا به اینجا کاندیداهای رهبری حزب هستند.

خانم کاتلین وین، روز دوشنبه هفته گذشته ۵ نوامبر با استعفاء از مقام وزارت امور شهری و مسکن و امور مربوط به اقوام بومی انتاریو، رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد. خانم کاتلین وین از سال ۲۰۰۳ به این سو نماینده حوزه انتخاباتی  Don Valey west بوده و در مقاطع مختلف در کابینه های دولت های لیبرال وزیر وزارت خانه های آموزش و پرورش و حمل و نقل هم بوده است. تمام کاندیداها از سوی شماری دیگر از مقامات صاحب نام و نمایندگان لیبرال کنونی و پیشین حزب لیبرال مورد پشتیبانی قرار گرفته اند.

روز سه شنبه دکتر رضا مریدی، نماینده ارشد حزب لیبرال از حوزه انتخاباتی ریچموند هیل همراه با چند نماینده دیگر حزب از کاندیداتوری خانم کاتلین وین اعلام پشتیبانی کرد. پشتیبانی خانم وین از سوی دکتر مریدی تنها نماینده ایرانی تباری که اکنون دومین دوره ای است که با پیروزی های قاطع از ریچموند هیل به نمایندگی مجلس برگزیده شده با تائید و استقبال گسترده ساکنان ریچموند هیل روبرو شده است.

جلسه ی پشتیبانی از کاتلین وین

دکتر مریدی در گفت وگوی تلفنی کوتاهی برای اطلاع خوانندگان شهروند، با اشتیاق دلایل و انگیزه هایش را برای پشتیبانی از این کاندیدای باسابقه توضیح داد. در این گفت وگو وی با مروری بر دلایل کناره گیری مک گینتی و دست آوردهای دولت لیبرال در نه سال گذشته و همینطور وضعیت کنونی انتاریو در زمینه های مختلف، خانم وین را با توجه به کارنامه درخشان و طولانی اش در مقام نمایندگی مردم، تصدی وزارت خانه ها و خدمات فراوانش به مردم انتاریو و موفقیت های کارسازش و توانمندی و تجارب مدیریتی، شایسته ترین سیاستمدار برای رهبری حزب لیبرال و نخست وزیری انتاریو توصیف کرد.

دکتر مریدی تاکید کرد که خانم وین سیاستمداری صادق و مردمی است. تیم خوبی هم او را در مبارزات انتخاباتی اش همراهی می کنند. بنا به گفته این نماینده متشخص خانم وین در واقع جزو طیف جناح چپ حزب لیبرال و مصمم به ادامه خدمات دولت لیبرال به مردم است. خود دکتر مریدی هم از کسانی است که در تیم ستاد انتخاباتی خانم کاتلین وین، مسئولیت جمع آوری کمک مالی لازم برای هزینه های مبارزات انتخاباتی او را به عهده دارد.

مشخص شدن رهبری حزب لیبرال در این مقطع زمانی حساس برای جانشینی دالتون مک گینتی و نخست وزیری دولت لیبرال اهمیت بسیار دارد.

به نظر دکتر مریدی تداوم اقدامات دولت لیبرال در تمام زمینه ها و از جمله رفع کسری بودجه ۱۴ میلیارد  و ۴۰۰ میلیون دلاری بزرگترین استان کانادا از اولویت های قابل توجهی است که باید هرچه زودتر با انتخاب رهبر جدید، دنبال گرفته شود و می گوید که خانم وین قادر به انجام  این مهم خواهد بود.

در هفته های آینده شهروند تلاش خواهد کرد جریان مبارزات کاندیداهای رهبری حزب لیبرال را دنبال کند و اطلاعات بیشتری جهت آگاهی خوانندگان به دست آورده و منتشر کند.