شهروند- علی شریفیان: پیتر مک کی، وزیر دفاع دولت فدرال، روز یکشنبه در کنفرانس بین المللی امنیت که با شرکت وزرای دفاع و مقامات وزارت دفاع کشورهای زیادی در هالیفکس کانادا برگزار شد، در یک کنفرانس خبری در ارتباط با شروع و ادامه درگیری های خونین و گسترده میان اسرائیل و فلسطین و بمباران غزه و حملات گسترده اسرائیل به مردم غزه، از اقدامات نظامی و جنگی اسرائیل پشتیبانی کرد و آن را از سوی اسرائیل دفاع از خود در مورد تجاوزات موشکی حماس توصیف نمود.

بر اساس آخرین گزارش های تأیید شده تاکنون دست کم یکصد و بیست نفر که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند، بر اثر حملات اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده اند. در اسرائیل هم پنج نفر جان باخته اند. کانادا به طور کلی در کنار آمریکا در این درگیری خونین در خاورمیانه از اسرائیل حمایت می کند.

پیتر مک کی وزیر دفاع کانادا

مقامات زیادی از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار اعلام آتش بس فوری بین اسرائیل و غزه شده اند. بان کی مون برای این منظور حتی به اسرائیل سفر کرده است.

در همین گردهمایی بین المللی، پیتر مکی از روسیه خواست از نفوذش در سوریه برای توقف خشونت های  بشار اسد در کشتار مردم استفاده کند. مک کی روسیه را متهم کرد به عنوان یکی از متحدان مهم و اصلی سوریه به رژیم بشار اسد و برای ادامه حیاتش به او کمک می کند.