دکتر خدیر  به سیاست های هارپر در حمایت از اسرائیل اعتراض کرد

شهروند- علی شریفیان: روز یکشنبه مخالفان حملات اسرائیل به غزه در اطراف دانشگاه کنکوردیا در مرکز شهر مونترال تظاهرات پر سر و صدایی را برگزار کردند. تظاهرات مشابهی در چند منطقه دیگر مونترال هم برگزار شد. همینطور تظاهراتی هم در پشتیبانی از اسرائیل یا مردم غزه در مونترال و چند شهر دیگر کانادا برپا شده است.

دکتر امیر خدیر و خانم فرانسواز داوید دو نماینده مجلس ملی کبک از حزب همبستگی کبک هم در تظاهرات مخالفان اسرائیل در مونترال شرکت داشتند.

تظاهرات به طرفداری از فلسطین در مونترال

خدیر در مصاحبه ای با چند شبکه تلویزیونی و از جمله سی بی سی و رادیو کانادا در بخشی از مصاحبه اش گفت: “این (تظاهرات) همدردی مردم را با مردم فلسطین نشان می دهد.” وی خاطرنشان کرد: “در ضمن مردم اسرائیل هم از جنگ افروزی که بر اثر راه اندازی این جنگ، صدمه خورده و رنج می برند.”

خدیر خاطرنشان کرد “دولت های کانادا و ایالات متحده باید به جای این که از هر آنچه که اسرائیل در سر دارد و می کند پشتیانی کنند، دخالت کرده و در منطقه صلح ایجاد کنند.”

جاناتان کالس سخنگوی مرکز امور اسرائیل و یهودیان این تظاهرات را نشانه ای از ریاکاری و دروغ خوانده است. کالس به خبرنگاران گفت شما حتی اشاره ای از سوی این تظاهرکنندگان (مخالف اسرائیل) به هزاران موشکی که بر سر مردم و غیر نظامیان اسرائیل انداخته شده، نمی بینید. کالس گفته است اقدامات نظامی اسرائیل دفاع از خود است.

مصر که از نزدیک ترین متحدان اسرائیل در مناقشه اش با فلسطین بوده، حملات اسرائیل به فلسطین و غزه را محکوم کرده است. یک نماینده اسرائیلی به قاهره رفته تا با محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر درباره مواضع آن کشور در پیوند با این درگیری ها به مذاکره بپردازد.

در مونترال روز جمعه تظاهراتی هم به حمایت از اسرائیل برگزار شد.