شهروند ۱۱۵۵ ـ پنجشنبه ۶ دسامبر ۲۰۰۷

Rett Syndrome

در پی ادامه سلسله مقالات بیمه بیماریهای سخت Critical Illness Insurance به موردی دیگر از بیماریهای سخت مخصوص کودکان می پردازیم.
جهت یادآوری مختصر توضیحی ارائه می شود. با توجه به بیماریهای سخت خصوصا بیماریهای دوران کودکی، بیمه ای طراحی شده که در مجموع ۳۱ بیماری سخت را مورد پوشش قرار می دهد. ۶ مورد از این بیماریها مخصوص دوران کودکی بوده و ۲۵ مورد دیگر آن می تواند دوران پس از کودکی را پوشش دهد. این نوع بیمه دارای ویژگی های خاص ذیل است:
ـ این نوع بیمه برای بچه ی یک ماهه تا ۱۷ ساله قابل صدور است.
ـ پوشش بیمه میتواند بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰۰ دلار باشد. در صورت تشخیص بیماری مبلغ فوق یکجا بدون مالیات پرداخت می شود. از دیگر ویژگی های این نوع بیمه حق انتخاب در پرداخت حق بیمه است.
به معنای دیگر قابلیت حق پرداخت فقط برای ۲۰ سال و پس از آن در تمام دوران تا ۱۰۰ سالگی دارای پوشش بیمه بدون پرداخت حق بیمه (Premium) خواهد بود.
ـ امکان پرداخت به طور معمول از دیگر حق انتخاب ها است.
ـ امکان برخورداری از پوشش بیمه پس از ۱۷ سالگی با ۲۵ مورد بیماری سخت.
ـ حق انتخاب در پوشش ۲۸ مورد بیماری سخت و یا ۳۱ مورد بیماری سخت.
ـ حق بیمه پرداختی (Premium) ثابت و گارانتی بوده و افزایش نمی یابد.
ـ امکان برگشت پولهای پرداختی (Premium) حق بیمه در زمان حیات.
ـ در صورت خدای ناکرده فوت طبق قرارداد برگشت پول.
ـ می تواند پولهای پرداختی (Premium) و یا مبلغ تعیین شده بیمه باشد. (Faceamonut)
حال بپردازیم به شرح بیماری دیگری به نام رت Rett
یکی از بیماریهای دوران کودکی Rett است که مورد بحث این بیمه است.
اولین بار در سال ۱۹۶۶ میلادی توسط دکتر Andreas Rett تشخیص داده شد.
دکتر Rett اتریشی طی مقاله ای در ژورنال پزشکی در سال ۱۹۶۶ شرح این بیماری را به رشته تحریر درآورد.
اختلال رت، که به نام سندرم رت خوانده می شود، یک اختلال ژنتیکی است که موجب خواهد شد در سیستم اعصاب خلل به وجود بیاید. از دیگر مواردی که می توان نام ببریم کم هوشی و عدم رشد فکری است. سندرم رت از سن ۶ ماهگی رشد خودش را آغاز می کند و موجب از دست دادن به کارگیری دست ها و همچنین اختلالات در ارتباطات عمومی، اجتماعی و ناتوانی جسمی می شود.
تغییرات در رفتار کودک و عدم توانایی های حرکتی مثل راه رفتن و توانایی های گفتاری و فکری (استدلالی) است. تکرار حرکات دست از دیگر نشانه های این بیماری است. سندرم رت تا حدود زیادی ناشناخته است و تقریبا می توان گفت منحصرا در دختران مشاهده می شود. گاهی با بیماری آتیسم اشتباه گرفته می شود و آمار به دست آمده گویای آن است که آماری بین ۱ نفر از ۱۰۰۰۰ نفر را به خود اختصاص می دهد.
بچه مبتلا به عارضه و اختلال رت از سن ۶ ماهگی تا ۱۸ ماهگی به طور عادی رشد و نمو می کند نظیر تمامی بچه های دیگر و عارضه فوق بعد از این زمان پدیدار می شود و بچه پس از ۱۸ ماهگی رشد فکری و ذهنی نمی کند و در راه رفتن مشکل دارد و همچنین در برقراری ارتباطات اجتماعی دچار مشکل می شود. از دیگر نشانه های این بیماری عدم رشد طبیعی جمجمه (کاسه سر) است.