شهروند- آرش عزیزی: پلیس اسپانیا ۲۸ نفر را در رابطه با یک شبکه ‌ی بین ‌المللی ساخت پورنوگرافی کودکان که گفته شده مرکزش در تورنتوی کانادا است دستگیر کرد. به گزارش تورنتو استار، این پلیس ۱۰ نفر دیگر را نیز تحت پیگرد قرارداده است.

به گفته‌ ی وزارت کشور اسپانیا، این شبکه دی ‌وی ‌دی‌ های مربوطه ‌ی خود را از طریق سه وب ‌سایت به ۹۴ کشور فروخته و درآمد سالیانه ‌ی آن بالغ بر ۱/۶ میلیون دلار بوده است.

این وزارتخانه گفت تحقیقات خود در این مورد را وقتی آغاز کرده که پلیس تورنتو از طریق اینترپول اطلاعاتی به دست مقامات اسپانیا رسانده است. شبکه ‌ی مذکور از سال ۲۰۰۴ فعال بوده است و مقامات قانونی در چند کشور به دنبال آن هستند.

وزارتخانه تاکید کرد بسیاری از دی ‌وی‌ دی‌های مذکور در اسپانیا فروخته شدند. بعضی کاربران هزاران دلار خرج کرده بودند. پلیس با تعقیب آدرس خریداران در شهرهای مختلف توانست به دستگیری‌ های کنونی دست یابد.

ویدیوهای پورنو با سوءاستفاده از کودکان پسر از اکراین، رومانی و آلمان ساخته شدند. وزارتخانه ‌ی مذکور گفت بیشتر کودکان قربانی شناسایی و توسط مقامات کشورهای خود نجات داده شده ‌اند.

بعضی از افراد دستگیر شده در ضمن متهم به ضبط پورنوگرافی کودکان توسط خود و یا تلاش برای برقراری رابطه ‌ی جنسی با کودکان، از طریق پرداخت پول یا به زور، بوده ‌اند. پلیس هنگام دستگیری چندین ویدیو، کامپیوتر، هارد درایو، تلفن موبایل و درایوِ یو اس بی را نیز ضبط کرده است.

این دستگیری ‌ها تنها چند روز پس از آغاز پروژه ‌ای بین ‌المللی می ‌آید که در آن ۴۸ کشور، از جمله اسپانیا و کانادا، جهت مبارزه با سواستفاده اینترنتی از کودکان متحد شدند.

طبق آمار اتحادیه‌ی اروپا، با محافظه‌ کارانه ‌ترین تخمین‌ها، ۱ میلیون عکس پورنوگرافیک از کودکان در اینترنت موجود است و سالی ۵۰ هزار مورد به این تعداد اضافه می‌شود.