شهروند- آرش عزیزی: ظاهرا همسایه‌ های مارکهام پس از این‌که این شهر عنوان خود را از «تاون» به «سیتی» تغییر داد به تکاپو افتاده‌ اند که عقب نیافتند. ریچموند هیل نیز وارد گود شده و اکنون بسیاری از اعضای شورای شهر آن خواهان اتخاذ عنوان «سیتی» هستند، با این‌که شهردار مخالف است.

در فارسی «تاون» و «سیتی» هر دو به شهر ترجمه می‌شوند، اما اولی بیشتر به معنای شهر کوچک است و دومی تلویحا معنای شهری بزرگ‌تر را می‌ دهد. مساله فقط در مورد شیوه‌ ی معرفی شهر است وگرنه تغییر اسم از نظر قانونی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.

نمایندگان شورای شهر ریچموند هیل این هفته از کارمندان شهرداری خواستند گزارشی اولیه در مورد چگونگی تغییر احتمالی نام شهر از «تاون» به «سیتی» و همچنین نظر شهروندان در این مورد تهیه کنند.

این قرارِ ویتو اسپاتافورا، نماینده منطقه ‌ای شورا، بود که با رای موافق شورا تصویب شد و اکنون تحقیق در مورد این تغییر احتمالی و مزایا و مضراتش را آغاز می‌کند.

کار البته از دیگر نماینده‌ ی شورا، گرگ بروس، آغاز شد که مساله را برای اولین بار مطرح کرد و از شورای شهر خواست تا پیش از ۱ ژانویه ‌ی ۲۰۱۳، ۱۴۰امین سالگرد تاسیس شهر، این تغییر را انجام دهد. اما سایر نمایندگان شورا، حتی آن‌ ها که موافقند، می‌گویند نباید بی‌گدار به آب زد و باید اول نظر مردم را پرسید.

لین فاستر یکی از نمایندگان مخالف است که می‌گوید نگران هزینه‌ های احتمالی و نظر مردم است. اما با توجه به این که بیشتر تابلوها و اسناد تنها از نام «ریچموند هیل» استفاده می‌کنند به نظر می ‌رسد خرج چندانی در بر نباشد.

کارمین پره‌لی، دیگر عضو شورا، از پر و پا قرص‌ترین موافق‌ها است. او می‌گوید کلمه‌ی «تاون» حالتی بین شهر و روستا را دارد و با درجا زدن تداعی می‌شود. پره‌لی در ضمن می‌گوید او و بروس چند ساعت در «هیل‌کرست مال» از مردم نظرسنجی کرده‌اند و اکثریت خواهان عنوان «سیتی» بوده‌اند.

برندا هاگ، دیگر نماینده‌ی منطقه‌ای شورا، نیز طرفدار عنوان «سیتی» است. او گفت وقتی ریچموند هیل از دولت فدرال یا استانی خواهان سرمایه‌گذاری برای تاسیس قطار یا مترو است باید انتظار داشته باشد با آن به مثابه‌ی «شهر» (سیتی)‌ برخورد شود. هاگ گفت: «نمی‌توانیم همچنان وانمود کنیم تاون هستیم.»

کاسترو لیو از دیگر نمایندگان موافق است. او می‌گوید طبق نظرسنجی‌هایش ۷۰ درصد ساکنین با این تغییر موافق هستند. لیو در ضمن می‌گوید رسانه‌های آسیایی در ۱۰، ۱۵ سال گذشته از همین عنوان برای توصیف ریچموند هیل استفاده کرده‌اند.

دیو بارو، شهردار، اما می‌گوید گرچه حاضر است نظر مردم را بشنود اما خودش «تاون» را ترجیح می ‌دهد. بارو گفت: «من کلمه ‌ی سیتی را که می‌ شنوم، به فکر یک سازمان می‌ افتم و نه یک جامعه.» بارو در عوض گفت ریچموند هیل می‌تواند با افتخار بگوید بزرگ‌ترین «تاون» کل انتاریو است.