شهروند آرش عزیزی: الیویا چاو، نماینده ‌ی نیودموکرات تورنتو، سال جدید را با چهره‌ ای جدید آغاز می‌کند، اما نه آن‌طور که از آن خشنود باشد. نماینده‌ ی ترینیتی-اسپاداینا با فلج موقت صورت روبرو است اما تاکید کرد این بیماری باعث نمی‌ شود از وظایفش در پارلمان کانادا عقب بیافتد.

چاو روز جمعه ‌ی هفته ‌ی گذشته اعلام کرد ویروسی را که در طول تعطیلات گرفته بود با درمان سریع دکتر ظرف یک هفته از میان برده و اکنون در دوره‌ ی بهبود است که می‌تواند چند روز یا چند ماه طول بکشد اما از آن‌جا که دردی ندارد با مشکلی مواجه نخواهد شد.

چاو : فقط باید به صورتم عادت کنید

نماینده‌ ی ۵۵ ساله گفت برای انجام کارش نیازی به استفاده از صورتش ندارد و گفت: «فقط باید به صورتم عادت کنید.» او گفت تنها اثر ویروس این است که نمی‌تواند لنز در چشمش بگذارد و از این رو عینک می‌ زند و در ضمن نمی‌تواند درست لبخند بزند.

ویروسی که چاو گرفته بی‌ شباهت به «فلج بل» که ژان کریتین، نخست ‌وزیر سابق لیبرال، داشت، نیست. اما برخلاف کریتین، که فلجش دائمی است، مشکل چاو موقتی است. کریتین در طول سال‌ های سیاسی‌ اش با انواع تمسخرها به خاطر شرایط خود سر کرد. حتی در طول یکی از کمپین‌ های انتخاباتی، یکی از تبلیغات تلویزیونی محافظه‌ کاران قیافه‌ ی او را تلویحا به تمسخر گرفت که باعث شرمندگی بسیار آن حزب شد و به سرعت پس گرفته شد. کریتین، که دهنش به علت فلجِ‌ بل کمی کج است، در آن هنگام به شوخی گفت: «من محافظه‌ کار نیستم و بلد نیستم از هر دو طرف دهانم حرف بزنم.»

چاو گفته احتمالا برای درمان از ماساژ صورت و طب سوزنی استفاده می‌کند.

او البته با سر کردن با بیماری غریبه نیست. پیش از این سرطان تیروئید داشت که در سال ۲۰۰۵ بر آن فائق آمد. او ماه ها در کنار همسرش، جک لیتون، که سرطان داشت باقی ماند تا این‌که در سال ۲۰۱۱ او را در مقابل این بیماری از دست داد.

از چاو به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی شهرداری تورنتو در صورت برکناری راب فورد نام برده می‌شود. این نماینده‌ ی سابق شورای شهر تورنتو اما گفت فعلا روی کارش در اتاوا تمرکز می‌کند اما اگر فورد برکنار شد تصمیم می‌گیرد که چه «نقشی» خواهد داشت.