ما می خواهیم لذت تهیه ی غذای سالم را با ساده ترین روش ممکن با شما سهیم شویم. این مطالب حاصل سال ها تلاش و تجربه ما در رشته هنر آشپزی است. امیدواریم این صفحه مورد توجه و استفاده دوستداران آشپزی قرار گیرد. همراه ما باشید با کیترینگ باران.  

 

اولین قدم: 

بر جای گذاردن خاطره ای ماندگار 

زمانی که غذا پخته می شود، چیدن میز بیشتر اوقات در لحظات آخر و با سرعت و عجله و شاید بی دقت انجام می گیرد. ممکن است آماده کردن یک غذا چند ساعت از روز را بگیرد اما ، بدون لحظه ای تامل بنا به عادت همیشه، هر چیز دم دست داریم را بدون دقت و به هر وضعی که ممکن است روی میز می چینیم و به همان قناعت می کنیم؛ البته به جز مواردی که مهمان داریم.

با کمترین وسایل هم می توان میز زیبایی چید

 آیا واقعا چیدن میز صرفاً گذاشتن بشقاب و قاشق روی میز یا سفره است؟

چیدن میز، انتقال یک حس صمیمی است. توانایی ایجاد حال و هوایی که حتی پس از خوردن غذا  افراد، با حسی دوستانه دور میز به گفت و گو ادامه دهند. ایجاد این حس چگونه میسر می شود؟

چرا عادت کرده ایم فقط زمانی که میهمان داریم از بهترین وسایل خود استفاده کنیم، ولی نسبت به خانواده خود کم توجهی می کنیم؟

یک دلیل این ماجرا، ریشه در مهمان نوازی ایرانیان دارد که خود به تنهایی مشکل نیست، اما، دلیل دیگر آن که غیرقابل قبول است بی اهمیت بودن  به خود و خانواده است. ما صرفاً آماده کردن غذا را کافی می دانیم!

آیا راحت ترین ترین مکان، خانه ای نیست که تمام افراد خانواده بعد از فراغت از کار به آنجا قدم می گذارند؟ آیا نباید فضایی مهیا کنیم تا خود و عزیزانمان که به دنبال احیای انرژی از دست رفته هستیم فضای امنی داشته باشیم! آیا فقط سیر کردن جسم افراد کافی است؟

ممکن است شما تصور کنید که تنها در حال چیدن میز غذا هستید، اما وقتی این کار با خلاقیت همراه باشد می توانید فضای زیبایی به وجود بیاورید که روزمره ترین کار تبدیل به یک  اثر هنری شود.

خاطره ای که از سرو غذا  به جا می ماند تنها مزه غذا نیست، بلکه صحنه ای است که در ذهن به جا می ماند. لذیذترین غذاها اگر بی اهمیت به شرایط سرو آن ارائه شود جز سیر کردن جسم کار دیگری انجام نداده است، ولی آنچه ما و خانواده مان به آن احتیاج داریم تغذیه و پرورش روح است.

امروزه سبک پذیرایی ما در مقایسه با گذشته بسیار فرق کرده است، اما عطش میزی دیدنی و هوس انگیز تغییر نیافته است. شاید در برخی موارد عطش ما برای هماهنگی، خیلی بیش از ولعی است که به خوردن غذا داریم. احتیاجی نیست که برای داشتن یک میز زیبا از وسایل تجملی استفاده کنیم، تنها باید بتوانیم حس هماهنگی را ایجاد کنیم. انتخاب آگاهانه یک اصل است که می تواند زندگی را از درون روشن کند. استفاده آگاهانه از وسایلی که حس و روح داشته باشند، شادی و سرزندگی به ارمغان می آورد و می تواند روح خسته و افسرده را از اسارت خمودگی آزاد کند.

استفاده از رومیزی کتانی به عنوان سفره، گذاردن شمع و دسته ای کوچک از گل همراه با بشقاب های سرامیک، سفره ای ساده را سرشار از احساس مثبت، تا حد لذت بردن تغییر می دهد.

وقتی لحظات بیشتری را صرف آماده کردن یک میز دیدنی و هوس انگیز می کنید در واقع دست به یک خلاقیت هنری زده اید. بسیاری از ما از این که خود را هنرمند بپنداریم احساس ناراحتی می کنیم، ولی شما هنرمندید با هر انتخاب به یک کار هنری دست می زنید.

ترجیح دادن خلاقیت به جای خوردن صرفاً غذا قدم چشمگیری است به سوی پرورش خود که اثر آن تا زمانی که زنده هستیم باقی خواهد ماند.

در اغلب مواقع ایجاد یک فضای دلنشین میسر خواهد بود به ویژه اگر آن را محلی برای نشان دادن هنر خود بدانید و آن را در چرخه فعالیت های خود بگنجانید. تمام کوشش خود را برای ساده بودن، قابل اجرا بودن و هماهنگ بودن آن به کار گیرد. از امروز شروع به استفاده از وسایلی زیبا کنید که در زندگی شما وجود دارد و همیشه تنها به عنوان دکور به آن نگاه کردید.

از امروز به دنبال راه هایی بگردید که دنیایتان را به گونه ای متفاوت ببینید. در وقت صرف غذا بگذارید چشم هایتان در زیبایی که شما را در بر گرفته است، غرق شود. شور و شوق زندگی در همین جزئیات نهفته است.