جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۱، خبرگزاری ها خبری را مخابره کردند که آه از نهاد هر آنکه شنید، برآورد.

سه پزشک متخصص و فوق تخصص و یک مهندس بر اثر نشت گاز در یک منزل مسکونی در دزفول جان خود را از دست دادند.

سه تن از این درگذشتگان، دکتر سیدامیر میرباقری، دکتر سیدنادر میرباقری و مهندس سیدامید میرباقری، برادران خانم نسرین جوانفر (میرباقری) از دوستان و کوشاگران اجتماعی ساکن تورنتو بودند، که همین امر موجب تشدید تاثر و تأسف عمیق آشنایان ایشان شد.

به گفته ی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول این حادثه بر اثر نشت گاز منواکسید کربن اتفاق افتاد. نفر چهارم به نام نظام الدین پزشکی نیز پزشک بوده و از دوستان این افراد که در کنار آنها جان سپرده است.

برادران میرباقری از سرمایه های کشور بودند که با حادثه ای قابل پیشگیری، پر پر شدند

یکی از نزدیکان این پزشکان صبح روز جمعه از غیبت او نگران شده و با مراجعه به منزل او متوجه وقوع این حادثه می شود و اورژانس نیروهای امدادی را خبر می کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استفاده از دودکش و کلاهک غیر استاندارد را علت وقوع این حادثه عنوان کرد.

روابط عمومی دانشکده پزشکی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد فوت دو تن از همکارانش می نویسد: زنده یاد دکتر سیدامیر میرباقری در سال ۱۳۳۷در شهر تهران متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان پهلوی (سابق) در سال ۱۳۴۲ و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان بایندر آغاز نمود و در سال ۱۳۵۵ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. او تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه اهواز آغاز کرد و در سال ۱۳۶۳ فارغ‌التحصیل شد.

دکتر امیر میرباقری در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ درجه تخصص در رشته بیماری های داخلی از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید. او سپس تحصیلات فوق‌تخصصی خود را در رشته گوارش در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در سال ۱۳۷۰ به پایان رساند. وی دوره‌های تکمیلی آندوسونوگرافی را در دانشکده کلینیک بورد دانشگاه پاریس (فرانسه) گذراند و در سال های اخیر به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه داخلی در بخش گوارش بیمارستان امیراعلم به خدمت رسانی به بیماران مشغول بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از سال ۷۵-۱۳۶۳، عضو هیئت تحریریه مجله علوم پزشکی اهواز به مدت ۳ سال، عضو هیئت بررسی طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی دانشگاه اهواز به مدت ۳ سال، سرپرست بخش داخلی بیمارستان ایرانیان دبی به مدت ۳ سال، سرپرست اجرای کنفرانس‌های علمی بیمارستان ایرانیان دبی به مدت ۳ سال و عضو هیئت تحریریه مجله علمی بیمارستان ایرانیان به زبان انگلیسی به مدت ۴ سال بخشی از سوابق این استاد فقید بود.

همچنین دکتر سیدنادر میرباقری متخصص علوم آزمایشگاهی و مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر همکار دیگر دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که در این حادثه همراه دو برادر دیگر و یکی از دوستان خود دچار حادثه شد و جان باخت.

روابط عمومی دانشکده پزشکی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضایعه درگذشت این استاد برجسته و پزشک متعهد، دکتر سیدنادر میرباقری مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر، مهندس امید میرباقری و نظام الدین پزشکی از دوستان این سه برادر را به جامعه دانشگاهی، همکاران، شاگردان و اعضای خانواده آنان تسلیت می گویند.

به همین مناسبت دکتر منصوری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران پیام تسلیتی خطاب به خانواده داغدیده میرباقری ارسال نمود.

شهروند به نوبه ی خود از دست رفتن چنین سرمایه هایی را به مردم ایران و خانواده ی محترم میرباقری بویژه دوست عزیز نسرین جوانفر تسلیت می گوید و برای او و خانواده گرامی اش شکیبایی آرزو دارد.