(کیترینگ باران)

با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا کم کم با مشکل همه گیر سرما خوردگی و عفونتهای تنفسی رو به رو می شویم. سرما خوردگی تقریباً شایع ترین بیماری بین دانش آموزان در ایام مدرسه است که به شکل های مختلف آن ها را درگیر کرده و برای مدتی از درس و مدرسه باز می دارد .

به همین خاطر این هفته دستور تهیه یکی از سوپ های ساده را برای استفاده شما آماده کرده ایم. در زمان سرما خوردگی، عمل به توصیه های زیر می تواند مفید باشد.

* خوب استراحت کنید.

* از انواع سوپ ساده و رقیق حاوی مقداری گوشت، سبزی های برگی تازه(جعفری،گشنیز)، هویج یا کدو حلوایی، عدس یا ماش استفاده کنید.

* در کنار سوپ یا سایر غذاهای ساده، استفاده از لیمو ترش یا نارنج تازه را فراموش نکنید.

* حتما در تهیه سوپ یا هر غذای ساده دیگر از مقدار فراوانی پیاز و چند حبه سیر استفاده نمائید. سیر و پیاز به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می کنند.

* گاهی اوقات افزودن مقداری فلفل سیاه به سوپ مصرفی در جلوگیری از گرفتگی بینی و خلط دار شدن سرفه مفید خواهد بود.

* استفاده از مایعات فراوان در زمان سرما خوردگی از جمله آب میوه های طبیعی مثل آب لیمو شیرین، پرتقال، گریپ فروت و ….چای کم رنگ، شیر کم چربی، آب ولرم همراه با کمی عسل و آب لیمو ترش تازه بسیار کمک کننده است.

شوربای گوجه فرنگی 

مواد لازم :

برنج                                          ١/٢ پیمانه

نمک و فلفل سیاه                           به مقدار لازم

پیاز                                          ١ عدد

زرد چوبه                                   ١ قاشق چای خوری

هویج                                         ٢ عدد

گوجه فرنگی                               ۵ عدد

آب مرغ                                     ۴ پیمانه

گشنیز و جعفری                          ٣۵٠ گرم

سیب زمینی                                ٢ عدد

طرز تهیه:

  در قابلمه ای برنج را با دو پیمانه آب و مقداری نمک به مدت سه ساعت خیس کنید. پیاز را در روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس زرد چوبه را افزوده، تفت دهید. پیاز، هویج،گوجه فرنگی، آب مرغ را به برنج خیس شده اضافه کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی که به جوش آمد، حرارت را ملایم کرده در ظرف را بگذارید تا گوجه فرنگی و دانه های برنج کاملا له شود. سیب زمینی را اضافه کنید و پس از نیم ساعت سبزی را اضافه کنید، سپس شوربا آماده است. نوش جان!

www.barancatering.ca