شهروند آرش عزیزی: دو نامزد پیشتاز انتخابات رهبری حزب لیبرال انتاریو، کاتلین وین و ساندرا پوپاتلو، در روزهای حساس پیش از فرا رسیدن انتخاب رهبر جدید اعلام کرده ‌اند قصد تشکیل ائتلافی با ان دی پی برای جلوگیری از انتخابات را ندارند. از آن‌جا که دولت لیبرال ‌ها از حمایت اقلیتی از نمایندگان مجلس برخوردار است، سقوط آن هر لحظه با رای مخالف محافظه‌ کاران و ان دی پی ممکن است.

زمزمه ‌ها از زمانی آغاز شد که آندریا هروات، رهبر ان دی پی، گفته بود حاضر است با رهبر جدید لیبرال ‌ها وارد ائتلاف شود تا جلوی انتخابات را بگیرد. بعد نوبت کاتلین وین بود تا زمزمه‌ های مثبتی در این زمینه از خود بروز دهد. اما پوپاتلو، که بر خلاف وین نماینده‌ی جناح راستِ حزب لیبرال است و پیش از ورود به عرصه ‌ی انتخاب رهبر نیز در شرکتی چندمیلیارد دلاری در خیابان بیِ تورنتو کار می‌کرد، بلافاصله گفت با هرگونه ائتلاف مخالف است.

ساندرا پوپاتلو (راست) این آخر هفته به مصاف کاتلین وین می رود

پوپاتلو در سخنرانی خود در «اداره‌ ی بازرگانی تورنتو» گفت «من نامزد ائتلاف سیاسی نیستم.»

این نامزدِ گفت شکست دادن ان دی پی را با توجه به تجربه‌ ی طولانی ‌اش در شهر ویندزر خوب بلد است. او در ضمن گفت می‌تواند طرفداران حزب محافظه‌ کار را نیز به خود جلب کند چرا که «تمام محافظه‌ کاران سرخ انتاریو باید بفهمند خواسته‌ های ما یکسان است: شغل، اقتصاد قدرتمند و دولتی صرفه ‌جو با وجدان اجتماعی.»

اما طرفه آن‌جا که وین نیز چند روز پیش در سخنرانی برای همین اداره‌ ی بازرگانی، که جمعی از ثروتمندترین ‌های انتاریو در آن شرکت می‌کنند، به راست رفت و منکر هرگونه صحبت از ائتلاف شد. او تنها بر همکاری هم با ان دی پی و هم با محافظه ‌کاران تاکید کرد، کاری که پوپاتلو هم کرده بود.