شهروند آرش عزیزی: استفن هارپر، نخست ‌وزیر محافظه ‌کار کانادا، دو نفر از انتاریو، یک نفر از ساسکاچوان، یک نفر از آلبرتا و یک نفر از نیوفاندلند و لابرادور را به مجلس سنای کانادا منصوب کرد. دفتر اتاوای تورنتو استار، ضمن اعلام این خبر جزئیاتی در مورد این سناتورهای جدید منتشر کرد.

شناخته ‌شده‌ ترین چهره در میان این سناتورهای جدید دنیس بترز است که یک سال قبل با خواست برقراری برنامه ‌ای سراسری در سطح کشور برای پیشگیری از خودکشی به تپه ‌ی پارلمان در اتاوا آمد.

این وکیل ساسکاچوانی که به همراه بقیه در روز جمعه‌ ی هفته‌ ی پیش منصوب شد به استار گفت قطعا به تلاش ‌های خود برای جلوگیری از خودکشی ادامه خواهد داد. او پس از این وارد این زمینه از فعالیت شد که همسرش، دیو بترز، نماینده‌ ی محافظه‌کار رجاینا، در سال ۲۰۰۹ دست به خودکشی زد و درگذشت.

و اما چهار سناتور منصوب دیگر:

– لین بیاک، صاحب شرکت کوچکی در درایدنِ انتاریو است و پیش از این سابقه‌ ی کار در صنایع بیمه و معاملات املاک را هم دارد. بیاک قبلا جزو مقامات آموزش و پرورش منطقه‌ ی فورت فرانسیس-رینی ریور هم بوده.

– ویکتور او، از میسیساگا، رئیس شرکت «وایفورد هولدینگز» است که صاحب آپارتمان‌ های بیشماری در منطقه‌ ی تورنتوی بزرگ است. این فرد ثروتمندِ چینی‌ تبار رئیس بنیانگذار «شورای ارتباطات شرکت ‌های کانادا و چین»، رئیس کمپینِ «شهر امن»‌ در میسیساگا و عضو هیئت مدیره‌ ی کالج شریدان نیز هست.

– داگ بلک، وکیل اهل کالگری که سابقه ‌ی عضویت در هیئت مدیره ‌ی دانشگاه کالگری را دارد و اکنون رئیس بنیاد میکل ژان و رئیس کل مرکز بانف است. بلک از جمله کسانی است که در «انتخابات» غیررسمی که در سال ۲۰۱۲ در آلبرتا برای مجلس سنا انجام شد، انتخاب شد.

– دیوید ولز، از سنت جانزِ نیوفاندلند، اخیرا معاون مدیرکل «اداره‌ ی نفت ساحلی کانادا- نیوفاندلند و لابرادور» بود.