شماره ۱۲۱۸ ـ پنجشنبه  ۲۶ فوریه ۲۰۰۹

از دیگر فاکتورهای جذب کننده در این نوع بیمه ها این است که شما می توانید پول حاصله را معاف از مالیات دریافت کنید و نکته مهم دیگر اینکه شما در زمان دریافت پول، هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نخواهید کرد.

از دیگر نکات مثبت در این نوع بیمه می توان به نرخ تورم در سالیان آینده اشاره نمودکه شما می توانید با توجه به این مطلب حق انتخاب هایی در بیمه فوق، جهت مقابله با افزایش نرخ تورم داشته باشید.

از دیگر ویژگی های این بیمه، انتخابهای متعددی است نظیر پوشش ۲ سال، ۵ سال و تمام عمر. در این صورت شخص بیمه شده می تواند تا آخر عمر از پوشش بیمه بهره مند شود.

برخلاف بیمه ناتوانی جسمی  (Disability) که محدودیت های خاص نظیر ارائه برگه مالیاتی (T4) و مشخص بودن نوع شغل و مسئولیت کاری فرد به لحاظ طبیعت و مدارک مورد نیاز در این نوع بیمه و همچنین سخت گیری های خاص و دپارتمان Under Writingمحدودیت در پرداخت حق مطالبه  (Claim)  در زمان مورد نیاز که طیف خاصی را شامل می شود، بیمه فوق می تواند بسیار پرجاذبه و مفید باشد.

این بیمه به لحاظ وسعت عملکرد و پوشش به تمام افراد حتی جوانان توصیه می شود چرا که با افزایش سن، نرخ حق بیمه Premium  بالاتر می رود. متاسفانه دیده شده که برخی از افراد به امید بهره گیری از کمک دولتی و یا اینکه امکان بیمه شدن در هر مقطع زمانی وجود دارد، این مورد را به آینده موکول میکنند. آینده ای که بی شک نرخ بیمه بالاتر را به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که به طور متوسط از هر ۲۰ نفر، ۱ نفر قبل از ۷۰ سالگی به سکته مغزی دچار می شود، بد نیست با توجه به هزینه های سنگین دارو، پرستار، وسایل پزشکی، مراکز درمانی و نگهداری خصوصی و غیرخصوصی، این نوع بیمه (LTC) تهیه شود. فراموش نکنید اشاره به نکات بالا می تواند زنگ خطری باشد که قبل از دیر شدن به فکر چاره باشیم.

در بیمه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی، همانند بیمه های شخصی باید واجد شرایط بود. به عبارتی دیگر از نظر سلامتی دچار مشکل خاص و حاد نباشیم. واجد شرایط بودن در سنین مختلف، متفاوت است.

افراد بین سنین ۱۸ تا ۷۰ سال، مصاحبه تلفنی دارند. افرادی که زبان انگلیسی را به خوبی نمی دانند، می توانند درخواست مترجم کنند. همچنین سوابق پزشکی و وضعیت سلامتی از دیگر فاکتورهایی است که نیاز به بررسی دارد.

افرادی که ۷۱ سال و یا بیشتر دارند در این صورت حتما مصاحبه حضوری خواهند شد. در هر شکل، شخصی که واجد شرایط دریافت این بیمه باشد بعد از آن در صورت عدم توانایی در انجام کارهای شخصی می تواند دریافت کننده مبلغی بین ۱۰۰۰ دلار تا ۸۵۰۰ دلار در ماه باشد. این مبلغ می تواند ضمن معافیت از پرداخت مالیات، تا آخر عمر، از طرف  شرکت بیمه به فرد واجد شرایط بیمه پرداخت شود. از آنجا که در بیمه (LTC)  در صورت تشخیص توسط دکتر و تایید شرکت بیمه، مبلغ فوق پرداخت خواهد شد، لذا جای نگرانی برای بیمه شده نیست که به دنبال پرستار خاص و رسمی و یا مکان نگهداری خاص و …  در این خصوص باشد. ضمن اینکه همه افراد می توانند این نوع بیمه را داشته باشند. بد نیست افرادی نظیر رانندگان کامیون، تاکسی، افرادی که در زمینه ساختمان کار می کنند که شغلشان با فیزیک بدنشان در ارتباط است، توجه بیشتری به این نوع بیمه منظور دارند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، تقاضای کتابچه های اطلاعاتی بنمایند که به رایگان برایشان پست خواهد شد.


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com