شهروند آرش عزیزی: آندریا هروات، رهبر ان دی پی، خوب می‌داند که دولت اقلیت لیبرال که با نخست ‌وزیر جدیدش، کاتلین وین، به کوئینز پارک برگردد دنبال سازش است.همین است که از الان خواسته ‌های حزبش را پیش گذاشته تا احتمالا در ازای رای اعتماد به دولتِ وین، امتیازاتی کسب کند.

مهمترین خواسته ‌ای که هروات پیش گذاشته کاهش ۱۵ درصدی حق بیمه‌ ی ماشین است که برای شرکت‌ های خصوصی بیمه حدود ۱ میلیارد دلار خرج بر می‌دارد.

آندریا هوروات رهبر ان دی پی انتاریو

سرمایه‌‌داران شرکت بیمه بلافاصله به پیشنهاد هروات واکنش نشان داده و به آن حمله کردند. پیت کاراگئورگوس، از طرف «دفتر بیمه ‌ی کانادا» در گفتگو با تورنتو استار گفت شرکت ‌های بیمه به شدت با این خواسته‌ ی هروات مخالفت خواهند کرد.

رهبر ان دی پی به خبرنگاران در کوئینز پارک گفت با توجه به این‌که از زمان اصلاحات در سال ۲۰۱۰، میزان پرداختی به قربانیان حوادث کاهش چشمگیری داشته است، انتظار این کاهش حق بیمه طبیعی است.

هروات اشاره کرد در سال ۲۰۱۱ میزان پرداخت به قربانیان ۲ میلیارد دلار کاهش داشته است، یعنی کاهشی ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل. در حالی که در همین سال میزان نرخ ‌های حق بیمه‌ در انتاریو ۵ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، ان دی پی خواهان تضمین ارائه ‌ی خدمات درمانی در منزل برای سالمندان ظرف پنج روز شده است، برنامه ‌ای که ۳۰ میلیون دلار خرج بر می‌دارد.

هروات گفته با هدف وین برای موزون ساختن بودجه موافق است اما باید این کار با «رویکردی موزون» انجام شود.

مجلس انتاریو از ۱۵ اکتبر که دالتون مک‌گینتی، نخست‌ وزیر وقت لیبرال، پس از نه سال زمام‌داری استان، استعفا داد و آن‌را تعطیل کرد، جلسه نداشته است. فصل جدید مجلس از ۱۹ فوریه آغاز می  ‌شود.

در انتاریو، ۹/۳ میلیون نفر گواهینامه‌ ی رانندگی دارند و برای رانندگی مجبور به خرید بیمه ‌ی ماشین هستند.

خواست عمومی ساختن صنعت بیمه ‌ی ماشین از خواست ‌های قدیمی ان دی پی انتاریو بوده و جزو سیاست ‌های مصوب این حزب است اما در انتخابات اخیر، هروات اشاره ‌ای به آن کرد. پیش از این، دولت ‌های نیودموکرات در مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا و دولتِ‌ حزب کبک به رهبری رنه لِوِسک، بیمه ‌ی عمومی ماشین را برقرار کرده ‌اند که باعث کاهش چشمگیر نرخ بیمه در این چهار استان شده است.

در سال ۱۹۹۰، یکی از خواسته‌ های اصلی که به به قدرت رسیدن ان دی پی به رهبری باب ری کمک کرد، همین خواست بیمه ‌ی عمومی ماشین بود. ری، پیتر کورموس، یکی از چپ ‌گراترین نمایندگان مجلس و از طرفداران پر و پا قرص این طرح، را مسئول اعمال آن کرد اما با درگرفتن رکود اقتصادی از برنامه‌‌ ی خود عقب کشید. این یکی از بزرگترین بدقولی ‌های دولت نامحبوب ری دانسته می‌ شود.