شاید توجه کرده باشید برخی از چیزهایی که در زندگی رعایت می کنیم و یا خرید برخی از اقلام، اجباری نیستند، اما ضرورت این نیاز را به همان درجه اجبار احساس کرده ایم. بیمه ها، بخصوص بیمه بیماری سخت در دنیای امروز علیرغم اجباری نبودن، از آنجا که در مسیر زندگی مان، به میزان زیادی یاریگر ما می شوند، از آن جمله هستند.

براساس آمار موجود، سرطان‌ها و سوانح، دومین عامل مرگ‌ومیر پس از بیماری‌های قلبی ـ عروقی محسوب می‌شوند. بنابراین برای افزایش سطح آگاهی ها در خصوص سرطان، راه های پیشگیری و تشخیص انواع آن، روز ۴ فوریه را روز جهانی سرطان نامگذاری کرده اند و ما در حالی آن را پشت سر گذاشته ایم که آمار می گوید هر ساله بر میزان ابتلا به سرطان در جهان دو برابر افزوده می شود. تا به امروز حدود ۲۰۰ نوع سرطان تشخیص داده شده و تا سال ۲۰۳۰ میزان موارد جدید ابتلا به سرطان حدود ۲۰ میلیون نفر خواهد بود. باید گفت این افزایش آمار به معنای مرگ و میر بیشتر ناشی از سرطان نیست. علت کاهش مرگ و میر در این زمینه، پیشگیری صحیح و منظم و علمی است که در ۲۰ سال اخیر صورت گرفته و باعث کاهش دو سوم آمار مرگ و میر ناشی از سرطان شده است.

کنسرسیوم جهانی کنترل سرطان(UICC)، که از مراکز سیاست گذاری و اطلاع رسانی در زمینه مبارزه با سرطان به حساب می آید، با برگزاری جلسات مشورتی، اقدام به برنامه ریزی برای مبارزه علیه سرطان می کند. بیش از ۴۶۰ سازمان و موسسه که در ۱۲۰ کشور دنیا مستقر هستند، برای پیاده سازی برنامه های UICC با این مرکز همکاری دارند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند که با الگو قرار دادن رفتارهای بهداشتی می توان از بروز بیش از ۴۰ درصد از سرطان ها جلوگیری کرد. در میان لیست مراقبت های لازمه به حذف سیگار و حتی عدم استنشاق دود سیگار موجود در محیط و داشتن فعالیت های فیزیکی برمی خوریم. متاسفانه باید گفت اکثر ما از نکات دقیق بهداشتی آگاهی داریم اما به بهانه های گوناگون از اجرای آن غفلت می کنیم.

***

بیمه بیماری های سخت در سال ۱۹۹۵ در کانادا معرفی شد. این بیمه می تواند به صورت دائمی و یا ترمی عرضه شود. شاید یکی از دلایلی که امروزه بیشتر این بیمه را به صورت ترم عرضه می کنند آماری باشد که می گوید به شکل معمول بیماری سخت تا سن ۶۵ و حداکثر تا ۷۵ سالگی اتفاق می افتد. البته این بیمه می تواند به شکل تمام عمر و یا تا سن ۱۰۰ سالگی هم عرضه شود.

این بیمه از ۳ بیماری رایج: سکته قلبی،  سکته مغزی و سرطان شروع می شود و می تواند تا ۳۲ بیماری بسته به سن فرد را پوشش دهد. در این نوع بیمه فرد بیمه شده با ارائه گزارش بیماری خود می تواند به صورت یکجا و معاف از مالیات، مبلغ قرارداد را دریافت کند. از خصوصیات خوب این بیمه این است که در صورت عدم وقوع بیماری، فرد بیمه شده می تواند مبلغ پرداختی خود را طبق قرارداد دریافت کند.

 در آخر گفتنی ست در خصوص بیماری های روانی گردهمایی در تاریخ ۱۲ فوریه در اتاوا برگزار می شود که علاقمندان ساکن اتاوا می توانند از آن استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در :   http://ottawastart.com/story/18986.php

 اگر بیمه بیماری سخت ندارید با توجه به روند بیماری ها فراموش نکنید این بیمه همان نیاز اجباری است که نباید از آن غافل ماند. پرسش های خود را در این زمینه از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.

news@insufin.com

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh