شهروند آرش عزیزی: کتاب تاریخ هاکی که استفن هارپر، نخست ‌وزیر کانادا، سال‌ های سال است وعده‌ ی انتشارش را می ‌دهد بالاخره در ماه نوامبر سال جاری به بازار می‌ آید. به گزارش سی بی سی، «سایمون اند شوستر»، از مهم ‌ترین انتشاراتی‌ های جهان ناشر این کتاب خواهد بود.

عنوان کتاب هارپر که همزمان در کانادا و آمریکا منتشر می‌ شود هنوز اعلام نشده اما ناشر می‌ گوید قرار است راوی داستان ریشه‌ های هاکیِ حرفه‌ ای باشد که حتی طرفداران پر و پا قرص این بازی نیز چندان از آن خبر ندارند. ناشر می‌ گوید هارپر در کتاب به وصف اولین نبردها برای فتح جام استنلی و صعود تیم‌ های تورنتویی نشسته که در طول تاریخ فراموش شده‌ اند.

جاناتان کارپ، رئیس سایمون اند شوستر، به رسانه‌ ها گفت موضوع کتاب «در قلب هویت ملی کانادا» قرار دارد.

هارپر خود در بیانیه ‌ای یادآوری کرده که مردم کانادا همیشه طرفدار قهرمانان هاکی نبودند و سال ‌ها طول کشیده تا این ورزش بین عموم محبوب شود. هارپر گفت:‌ «نوشتن این کتاب به من چیزهای زیادی در مورد هاکی و چیزهای بسیار بیشتری در مورد کانادا آموخته است. امیدوارم تمام کسانی که این کتاب را می ‌خوانند به همان اندازه‌ که من از تجربه‌ ی نوشتن آن لذت بردم، لذت ببرند.»

نخست وزیر کانادا درباره هاکی کتاب نوشته است

روی مک‌گره‌ گور، نویسنده و روزنامه‌ نگار شناخته ‌شده، در ویراست کتاب به هارپر کمک کرده. از اواخر سال ۲۰۰۶ به این طرف وعده‌ ی انتشار این کتاب می ‌رفت و بعضی‌ ها عطای آن ‌را حداقل تا پایان نخست‌ وزیری هارپر به لقایش بخشیده بودند.

تمام سود حاصل از کتاب به صندوق خانواده ‌های نظامی می‌ رود که به سربازان بازنشسته‌ ی کانادا و خانواده‌ هایشان کمک می‌کند.