حزب جمهوری‌خواه آمریکا همایش ملی خود را که به دلیل توفان گوستاو در جنوب این کشور به تعویق افتاده بود، از سر می گیرد.


شماره ۱۱۹۳ ـ ۴ سپتامبر ۲۰۰۸


 

بی بی سی: حزب جمهوری‌خواه آمریکا همایش ملی خود را که به دلیل توفان گوستاو در جنوب این کشور به تعویق افتاده بود، از سر می گیرد.

در این مراسم که از شامگاه سه شنبه ۲ سپتامبر از سر گرفته می شود، جان مک کین نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسما معرفی می شود.

این همایش که در شهر سنت پل ایالت مینه سوتا برگزار می شود، پس از اینکه خطر تندباد گوستاو تقریبا رفع شد، ادامه می یابد.

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید و از طریق ارتباط ویدئویی در این همایش سخنرانی کرد.

تمرکز اصلی این همایش بر روی معرفی رسمی جان مک کین به عنوان نامزد این حزب و سارا پالین، فرماندار آلاسکا به عنوان معاون وی بود.

بخش اعظم برنامه های روز نخست این همایش به دلیل احترام به مردمی که در معرض خطر تندباد گوستاو بودند، لغو شد.

سیندی مک کین، همسر نامزد جمهوری‌خواهان و لورا بوش، همسر رئیس جمهور آمریکا در روز نخست این همایش از نمایندگان این حزب خواسته بودند که از کسانی که در معرض خطر توفان گوستاو هستند، حمایت کنند.

همچنین جان مک کین گفته بود که اکنون زمان سیاست نیست.

سه سال گذشته زمانی که توفان کاترینا صدها کشته در شهر نیواورلئان بر جای گذاشت، جورج بوش از سوی منتقدانش متهم شد که در مدیریت این بحران کوتاهی کرده است.

همایش روز سه شنبه با سخنرانی، جو لیبرمن سناتور مستقلی که عضو حزب دمکرات بوده و در انتخابات ریاست جمهوری امسال از جمهوری‌خواهان حمایت می کند، آغاز به کار کرد.

در این همایش سارا پالین نیز به عنوان معاون مک کین معرفی شد. پس از اینکه روز جمعه گذشته جان مک کین او را برای این سمت برگزید، مشخص شد که دختر ۱۷ ساله او بدون آنکه ازدواج کرده باشد، باردار شده است.

خانم پالین که از مخالفان سرسخت سقط جنین است گفته است که دخترش قصد دارد فرزندش را به دنیا آورد و با پدر فرزندش ازدواج کند.

همایش ملی جمهوری خواهان در مینه سوتا با اعتراضهای گسترده ای همراه بوده که در این اعتراضات پلیس بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرده است.