آشتی با حیوانات

هر سال، هنگامی که زمستان از نیمه می گذرد، از دور سایه ی پیکر تنومندش از پس برف و بوران و مه پدیدار می شود.

بر شانه های درشت و کهنسالش که به سالخوردگی تاریخ است،کوله باری از رازهای نهفته و ناگفته دارد.

نزدیکتر که می رسد به آسانی می توان دید که در کوره راهی که پشت سر نهاده، چمن های تازه دمیده بر روی نشانه های به جا مانده از گیوه هایش، بر دشت سپید پوشیده از برف، رنگ سبز پاشیده است.

پوستر نوروزی وفا

صدای گام های آهسته ولی استوارش همراه با آواز چلچله ها، شادی و امید را در آسمان می پراکند و با دم گرم و نویدبخش خود، بوی خوش زندگی را در هوا می افشاند.

آفتابی که بر سیمایش تابیده، چهره ای شکوهمند و فرزانه به او بخشیده و

از پس موهای سپید و انبوه، ولی شانه خورده و پاکیزه ای که بر سر و رویش روییده، چشمان مهربانش نیک می درخشد و لبخند جانفزایش را

به زمین و همه جاندارانش پیشکش می کند.

پیش از آنکه تو سخن بگشایی، این اوست که تو را درود می دهد و صدای بم و پرتوانش، بذر امید را در ژرفای دلت می کارد.

چه خوب که هنوز زنده است و بازهم به نزد ما می آید.

دوست و گرامیش بداریم، او “نوروز” است که از راه می رسد.

سال نو بر همگان فرخنده و پرسرور باد

فکر می‌کنید عیدی زیباتر از نوروز هم در دنیا وجود داشته باشد؟

از رسم و رسوم زیبا و زمان مناسبش که بگذریم، آیا هیچوقت به نام آن یعنی ” نوروز” یا به عبارتی دیگر ” روز نو ” فکر کرده‌اید؟

روز نو مصداق‌های زیادی می‌‌تواند داشته باشد: نو شدن طبیعت، نو شدن لباس، نو شدن چیدمان خانه، و نو شدن رابطه ها. اما…چیزی که کمتر کسی‌ به آن فکر می‌کند رابطه خودمان با خودمان است. در سال نو همه از بخشش حرف می‌‌زنند، اما هرگز کسی‌ سخن از بخشیدن خود به میان نمی‌‌آورد. در حالیکه بخشیدن اشتباهات گذشته خودمان یکی‌ از مثبت‌ترین کارهایی است که می توانیم در سال جدید انجام دهیم. انسانی‌ نیست که خطا نکرده باشد، اما مهم آن است که در صدد جبران آن خطا‌ها بر آید و این امکان پذیر نخواهد بود مگر آنکه مهربانی و بخشش را از خود آغاز کند.

این قاعده در مورد رفتار گذشته ما نسبت به حیوانات نیز صادق است. اغلب ما، وقتی‌ به گذشته برمی‌گردیم، می‌‌بینیم کم و بیش نسبت به حیوانات بی‌ توجه، بی‌ مهر، و یا حتی در مواردی ظالم و نسبت به درد و رنجشان بی‌تفاوت بوده‌ایم. بیایید در سال جدید کوله بار عذاب رفتارهای بد گذشته را زمین بگذاریم و با خود عهد کنیم که دیگر اینچنین نباشیم و جز با مهر و دوستی‌ به هیچ موجودی در طبیعت نزدیک نشویم.

دوستداران وفا در تورنتو در بازار نوروزی بنیاد پریا غرفه دارد. از غرفه ما در روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۴ تا ۱۷ مارچ) ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب در شماره ۳۴۴ خیابان جان، شرق بی ویو، دیدن کنید.

سال نو بر همگان فرخنده و پرسرور باد!

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir