نیم میلیون نفر در روستاهای سیل زده ایالت بیهار هند گرفتار شده اند. سربازان در تلاش هستند با استفاده از قایق افرادی را که در مناطق سیل زده بر روی پشت بام های خانه های خود گیر افتاده اند نجات دهند.

 

شماره ۱۱۹۳ ـ ۴ سپتامبر ۲۰۰۸


 

نیم میلیون نفر در روستاهای سیل زده ایالت بیهار هند گرفتار شده اند. سربازان در تلاش هستند با استفاده از قایق افرادی را که در مناطق سیل زده بر روی پشت بام های خانه های خود گیر افتاده اند نجات دهند. خبرنگار بی بی سی از هرج و مرج گسترده خبر می دهد.

بیشتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آواره شده اند و دولت به سختی در حال تلاش برای برآورده کردن نیازهای آسیب دیدگان است.

همزمان با گسترش مناطق سیل زده، وضع بهداشتی و تراکم جمعیت در اردوگاه های آوارگان وخیم گزارش شده است.

گزارش ها بیانگر کشته شدن حداقل ۷۵ نفر در ایالت بیهار است ولی پیش بینی می شود تعداد تلفات این سانحه طبیعی افزایش یابد.

ده ها هزار نفر از ساکنان کشور نپال هم در اثر سیل از خانه های خود آواره شده اند و در اردوگاه های موقت در زیر ورقه های پلاستیک پناه گرفته اند.

سانجوی مجامدر، خبرنگار بی بی سی در دهلی که از اردوگاه داگیچا در پورنیا دیدار کرده است از عدم حضور مسوولان دولتی و هماهنگ کننده های امدادرسانی خبر داده است.

به گفته او کامیون های حامل کمک های ارسال شده به این اردوگاه در بزرگراه ها معطل هستند و امدادگران هم منتظر سازماندهی خود به وسیله مقام های محلی هستند.

بر این اساس، اوضاع در سراسر ایالت بیهار مشابه وضع اردوگاه داگیچاست.

بحران سیل گسترده در بیهار زمانی شروع شد که در هجدهم اگوست یک سد در کشور نپال آسیب دید و باعث سرازیر شدن آب رودخانه کوسی در هند به نواحی مجاور خود شد.

در نپال هم حدود هزار خانه در اثر سیل ویران شده و صدها تن دچار بیماری های واگیردار مانند اسهال و ذات الریه شده اند. تعداد افراد بی خانمان ۵۰ هزارتن گزارش شده است.

پیش بینی می شود ضرر و زیان سیل در نپال به ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار برسد.