همین شنبه ۱۶ مارچ

شهروند ـ یک بار دیگر شاهد رنگین کمانی از شعر و موسیقی و آواز و رقص و ترانه های ماندگار با همراهی گلچینی از خوانندگان و هنرمندان شهرمان، تورنتو، خواهیم بود.

شنبه ۱۶ مارچ ۲۰۱۳ ساعت ۸ شب در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل، جشن آیین نوروزی ۱۳۹۲ با اجرای بی نظیری از موسیقی ملی و مردمی و ترانه های نوروزی و بهاری توسط گروه کر و ارکستر ملی ایران به رهبری کمال طراوتی برگزار می شود.

عکسی از کنسرت های پیشین گروه کر و ارکستر ملی ایران

در این جشن که با همکاری کانون دوستداران گیلان، مرکز آموزش موسیقی نوا، مرکز رسانه ای مهرگان و حمایت های همیشگی نشریه شهروند برگزار می شود، ۱۲ نفر تکخوان، گروه کر ۲۰ نفره، عمو نوروز و حاجی فیروز با ۱۰ نوازنده غیرایرانی و ۱۰ نوازنده ایرانی هنرنمایی خواهند کرد.

گروه نیمه ها به سرپرستی بهنام جهانبگلو در این جشن حضور افتخاری خواهد داشت. این گروه چندی پیش کنسرت بسیار موفقی را برگزار کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

همچنین محمدرضا صادقی از هنرجویان زنده یاد محمد نوری از ایران دعوت شده و در این جشن ترانه های ماندگاری را اجرا می کند.

حسن انعامی و سلیمان واثقی از دیگر هنرمندان برجسته ی این جشن هستند که نیازی به معرفی ندارند. حسن انعامی خود چند هفته پیش کنسرت موفقی را برگزار کرد.  او در جشن نوروزی قطعه آذرى “لاله لر” (لاله ها) را به همراه گروه کر و ارکستر ملى ایران اجرا خواهد کرد.

از دیگر هنرمندانی که در این جشن حضور دارند مونا منوچهری، شیلا نهرور، فرشید مشکین فام، امیر کشاورز، محمد کمالی، بابک صادقی و …. و همچنین رقصنده هایی که به زیبایی قاسم آبادی می رقصند و حال و هوای شمال ایران را به سالنی در ریچموندهیل می آورند.

در کنسرت نوروزی، اجرای بیست ترانه در ارتباط با فصل بهار و نوروز و چهارشنبه سوری، تدارک دیده شده است.

کمال طراوتی، رهبر گروه کر و ارکستر ملی ایران، تلاش دارد هر سال کنسرت نوروزی را برگزار کند، و هدف از این کار را، قدم گذاردن به سال نو و پشت سر گذاشتن کهنگی ها، با موسیقی و ترانه و رقص می داند. شروعی آهنگین در آستانه ی سال نو.

هر پرسشی در زمینه ی کنسرت دارید و یا اگر تاکنون بلیت خودتان را تهیه نکرده اید، با شماره تلفن ۷۲۱۰-۸۳۵-۴۱۶ آقای گیلانی تماس بگیرید.