شهروند ۱۲۳۱  پنجشنبه ۲۸ می  ۲۰۰۹

آنچه مسلم است بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است و نشانه توجه هر شخص به آینده. شما به بیمه عمر فکر می کنید به ۱۵ دلیل، اگر تا به امروز به این دلایل توجه نکرده اید مقاله امروز ما شما را به این نیاز مهم نزدیک تر می کند.


 

۱ـ خرید خانه:

یکی از مواردی که بالطبع برای هر شخص رخ می دهد، خرید منزل برای بار اول و یا دوم است. در این زمان هم به دلیل داشتن پوشش کافی، هم آینده نگری و گاه به دلیل هزینه های بالای مالیات در خرید خانه دوم، اخذ بیمه عمر یکی از بزرگترین نکاتی است که باید به آن توجه نمود.


 

۲ـ تولد کودک:

تولد هر نوزاد در خانواده، تعهدی است برای اولیاء. بنابر این توجه داشته باشید علیرغم اینکه بیمه عمر دارید، با تولد دیگر فرزندانتان، بیمه تان را به میزان نیاز به روز کنید.


 

۳ـ تولد نوه:

پدربزرگها و مادربزرگها اغلب احساس تعهد نسبت به نوه هایشان دارند. این احساس موجب خواهد شد که در صورت امکان بتوانند به اخذ و یا بازبینی بیمه عمرشان دقت عمل نمایند.


 

۴ـ تغییر در رابطه زناشویی (ازدواج ـ طلاق)

از آنجایی که قطع روابط زناشویی و همچنین روابط جدید آن می تواند موجب تغییرات در وراث شود، بنابر این نیاز به بازبینی و یا تغییراتی در بیمه نامه می باشد.


 

۵ـ افزایش حقوق و درآمد:

افزایش درآمد موجب تغییر در سطح زندگی خواهد بود و خواه و ناخواه تعهدات جدید و بدهی های گوناگون از پیامدهای آن می باشد، بنابر این در این مقطع باید به مدل بیمه عمر توجه شود و با در نظر گرفتن وضعیت موجود در بیمه نامه بازنگری به عمل آید.


 

۶ـ از دست دادن شغل و یا شروع کار جدید:

در هر دو حالت بالا حتما در بیمه عمر بازنگری کنید، مگر غیر از این است که شرایط متفاوت خواهد شد. (ریسک و خطر)


 

۷ـ افتتاح بیزنس جدید:

ایجاد بیزنس جدید به دلیل هیجان و اضطراب های خود می تواند ریسک و خطر به دنبال داشته باشد و گاه در این میان شرکایی هم دارید. در این وضعیت حتما نیازمند بیمه عمر هستید تا بتوانید خانواده تان را دور از هر ریسک و خطری نگاه دارید.

 

۸ـ اخذ وام:

با اخذ وام معمولا قصد داریم تعهدات مالی خود را پرداخته و یا در بخشی که مورد نظرمان است سرمایه گذاری کنیم. جهت پوشش و امنیت آن باید بیمه عمر اخذ کرد و یا در صورت داشتن این بیمه، حتما باید در آن بازنگری شود.


 

۹ـ بیماری حاد و خطرناک همسر:

اگر یکی از زوجین دچار بیماری سخت شد، همسر دیگر باید حتما به اخذ بیمه عمر جهت امنیت فرد متقابل و خانواده توجه نماید و حتی در صورت داشتن این بیمه، به بازنگری در آن اقدام نماید.


 

۱۰ـ داشتن فرزندی که بیماری سخت و صعب العلاج دارد:

از آنجا که چنین وضعیتی متحمل هزینه های زیادی خواهد بود، در صورت فوت هر یک از اعضای خانواده و یا همان فرزند دارای بیماری، خانواده از نظر مالی لطمه گزافی خواهد خورد، بنابر این توجه به اخذ این بیمه و در صورت داشتن، بازنگری در آن بسیار مهم می باشد.


 

۱۱ـ از دست دادن استقلال، عدم کنترل هوش و حواس اولیا (مادر ـ پدر):

بی شک ضعف هوش و حواس موجب خطر و ریسک خانواده از نظر مالی می شود. آن دسته که بیمه عمر ندارند می بایست بیمه و آن دسته که دارند می بایست تجدیدنظر و یا بازنگری شود.


 

۱۲ـ فرزند عقب افتاده ذهنی و یا فلج:

فرزند عقب افتاده ذهنی ما نیازمند ما می باشد، آیا به آن فکر کرده اید؟ تجدید نظر در مقدار بیمه عمر و بازنگری و احیانا تهیه آن را می بایست جدی گرفت.


 

۱۳ـ مسافرت:

قبل از تصمیم به مسافرت، خصوصا مسافرت طولانی  می بایست به تهیه آن توجه کرد و یا اینکه بازنگری نمود.


 

۱۴ـ  از دست دادن همسر:

از آنجا که در چنین شرایطی تمام مسئولیت مالی بر دوش یک نفر خواهد بود بنابر این توجه و بازنگری در بیمه عمر بسیار مهم است.


 

۱۵ـ طرح و برنامه امور خیریه:

اگر شخصی سهیم بودن در امور خیریه برایش مهم است بیمه عمر می تواند در این زمینه کمک بسیار موثری باشد.


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com