شهروند ـ فرح طاهری: امسال هم مثل هر سال جشن نوروز در مقر دولت انتاریو به میزبانی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، اما این بار در کسوت هم نماینده و هم وزیر تحقیقات و نوآوری انتاریو برگزار شد.

سال های پیش ازدحام میهمانان حکایت از کوچکی سالن داشت، امسال  اما بزرگترین سالن را به این جشن اختصاص داده بودند و حدود ۵۵۰ تن در این جشن شرکت داشتند اما آقای مریدی گفت” چون تقاضا زیاد است ما از عده ای شرمنده شدیم که نتوانستیم دعوتشان کنیم. متاسفانه به علت محدودیت جا، بیش از این امکان پذیرایی نداشتیم.”

خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو در حال سخنرانی در جشن نوروز ۹۲ در کنار دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوآوری، آقای مایکل کوتو وزیر شهروندی و مهاجرت انتاریو و  خانم هلنا جکزک نماینده اوک ریجز ـ مارکهام و معاون پارلمانی وزارت بهداری

در این جشن که بعدازظهر ۲۷ مارچ ۲۰۱۳ برگزار شد، علاوه بر ایرانیان هموطنان کانادایی از جامعه  ی افغان، اسماعیلیه، کردهای عراق و ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و زرتشتیان و …. حضور داشتند. از سیاستمداران، خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو، آقای مایکل کوتو وزیر شهروندی و مهاجرت انتاریو و  خانم هلنا جکزک نماینده اوک ریجز ـ مارکهام و معاون پارلمانی وزارت بهداری و تعداد زیادی از کارکنان دولتی حزب لیبرال میهمانان نوروز ۱۳۹۲ دکتر مریدی بودند.

نخست وزیر انتاریو، که همواره در جشن های نوروزی و چهارشنبه سوری ایرانیان حضور داشته و با این مراسم به خوبی آشناست، در بخشی از سخنانش نوروز و سال نو را با شروع سال میلادی مقایسه کرد و با اشاره به اینکه اول سال میلادی در آغاز زمستان و با سرما همراه است، نو شدن سال ایرانیان را با طبیعت همخوان خواند و آن را ستود.

میز هفت سین بسیار زیبایی که خانم افخم مردوخی، رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو طراحی کرده بود، بسیار  مورد توجه قرار داشت و صدها عکس در کنار آن گرفته شد.

گوشه هایی از نوروز ۹۲ در کوئینزپارک

همچنین در این جشن، هنرمندان ایرانی هنرنمایی کردند: آمیتیس حسین زاده اصفهانی، آزیتا زارعی، امین افشین منش، سردار محمدجانی و آرش جوادپور نواختند و خواندند و دانش آموزان مدرسه فارسی تورنتو رقص محلی اجرا کردند تا هنر وسیله ای شود که دیگران با بخشی از فرهنگ سرزمینمان آشنا شوند.

 

 

دکتر مریدی، در مورد اهدای کاریکاتور توکا نیستانی به خانم وین گفت: خانم کاتلین وین کاریکاتوری را که آقای توکا نیستانی از اوکشیده بود و قبلا در شهروند چاپ شده بود در همان زمان دیده بود و خیلی خوشش آمده بود. به همین خاطر با هماهنگی با آقای زرهی، قرار شد که آقای نیستانی شخصا تابلو را به عنوان هدیه ای از طرف جامعه ایرانی و خودشان به ایشان اهدا کنند، ولی متاسفانه آقای نیستانی به علت بیماری نتوانستند بیایند و آقای زرهی و من از طرف ایشان این تابلو را به خانم وین اهدا کردیم. ایشان این کاریکاتور را خیلی دوست داشت و برایش یک سورپرایز بود.

حسن زرهی و دکتر رضا مریدی به نیابت از سوی توکا نیستانی تابلویی از طرح های او را تقدیم خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو کردند

دکتر مریدی در مورد ششمین جشن نوروزی اش گفت، گردهمایی خوبی بود. ما با برگزاری فرهنگ و جشن های خودمان، در واقع داریم خودمان را به جامعه ی کانادایی نشان می دهیم.