شهروند ۱۲۳۵  پنجشنبه ۲۵ جون  ۲۰۰۹

در سراسر جهان، اکثر افرادی که در شهرها زندگی می کنند از فعالیت بدنی کمتری برخوردارند. جمعیت جهان رو به فزونی  است و افراد نسبت به گذشته از طول عمر بیشتری برخوردارند. در عین حال مردم نسبت به گذشته از غذاهای ناسالم و پرحجم استفاده می کنند بنابر این ترکیب نامناسب (فعالیت بدنی کم و استفاده از غذای ناسالم) سبب افزایش غیرقابل کنترل شیوع دیابت در جهان شده است.

بیماری قند و یا به عبارت دیگر دیابت، بیماری مزمنی است که در نتیجه اختلال در تولید و عملکرد انسولین در بدن به وجود می آید. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود و سلولها را قادر می سازد که گلوگز را از خون گرفته و برای تولید انرژی استفاده کنند. لوزالمعده فرد مبتلا به دیابت، انسولین مورد نیاز بدن را تولید نمی کند و یا انسولین کارایی لازم را در بدن این افراد ندارد.

حدود ۶/۲۳ میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند و هنوز حدود یک چهارم این افراد از بیماری خود بی اطلاعند.

دیابتی ها در معرض آسیب هایی مانند حملات قلبی و مشکلات کلیوی و نابینایی و ناشنوایی و نشانه های پاهای سوزان هستند و این امر به علت افزایش قند خون بعد از صرف غذا و چسبیدن این قندها به یاخته ها و تبدیل آن به ماده ای مضر به نام سوربیتول صورت می پذیرد. دیابت ممکن است منجر به اختلال در کارکرد مری و تنبلی معده، اختلالات کیسه صفرا، اختلالات عملکرد کبدی و اختلال در عملکرد روده بزرگ و کوچک شود که هر کدام به نوع خود باعث بروز علائم ویژه ای می شود.

طبق آمار هر۱۰ ثانیه یک نفر در جهان به دلیل عدم آگاهی از دیابت و روش کنترل آن، جان خود را از دست می دهد و هر ۳۰ ثانیه یک نفر در جهان به همان دلیل ذکر شده، پای خود را از دست می دهد.

شاید بد نباشد در اینجا برآورد فدراسیون بین المللی دیابت را هم ذکر کنیم. طبق تخمین آنها در سال ۲۰۲۵ تعداد مبتلایان به دیابت به  ۳۳۳ میلیون نفر خواهد رسید.

باید در اینجا یادآور شویم ما در مقام یک پزشک نیستیم و نمی خواهیم چگونگی کامل این بیماری را تشریح کنیم. هدف از بیان دردها، درمان آن است و راههای چگونگی مقابله با چنین رخدادی. بیمه روشی است برای انتقال ریسک بنابر این باید دید بیمار دیابتی چه کمک هایی می تواند از بیمه داشته باشد یا به زبان ساده نقش بیمه در این میان چه خواهد بود؟ باید بدانیم هزینه های اجتناب پذیری از ابتدای معالجه در انتظار ما هستند؛ هزینه های سنگینی چون داروهای آزمایشی و یا روانشناسی. از طرف دیگر ممکن است نیاز به تغییراتی در خانه تان پیدا کنید که شخص بیمار بتواند راحت تر به انجام کارهای شخصی اش بپردازد. در کنار این موارد ممکن است شخص نتواند به خوبی از انجام کارهای قبلی اش برآید که اگر نتواند کار کند طبعا هزینه های اجاره و احیانا مورگیج هم به هزینه های دیگر اضافه خواهد شد. در این زمان چه باید کرد؟ ما به شما بیمه بیماریهای سخت را پیشنهاد می کنیم. مبلغ پرداخت این بیمه در کانادا توسط شرکت بیمه می تواند بین ۲۵ هزار تا ۲ میلیون دلار باشد. انواع بیماری سخت تحت پوشش بیمه در زمان عقد قرارداد مشخص می شود و فرد می تواند بین ۳ تا ۳۲ مورد بیماری را انتخاب نماید. در صورت مشاهده بیماری، فرد بیمه شده مبلغ پول را به صورت یکجا و معاف از مالیات از شرکت بیمه دریافت خواهد کرد و خریدار بیمه می تواند در صورت عدم بیماری در طول دوره قرارداد، پول خود را پس بگیرد. با بیمه آسایش خیالتان را تضمین کنید. به یاد داشته باشید با پول کافی و به موقع می توانید درمانی به موقع داشته باشید. و هیچگاه اخذ بیمه را به آینده انتقال ندهید. بد نیست بدانیم مدلهای بسیار متعدد آن موجب خواهد شد که افراد با توجه به توان پرداخت می توانند بیمه ای در حد نیازشان داشته باشند.


 


 

کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com