سه شنبه ۱۸ مارچ مثل هرسال مراسم چهارشنبه سوری در میدان مل لستمن از سوی کمیته برگزارکننده ی این مراسم برگزار شد.

شهروند ۱۱۷۰- ۲۰ مارچ ۲۰۰۸


 

سه شنبه ۱۸ مارچ مثل هرسال مراسم چهارشنبه سوری در میدان مل لستمن از سوی کمیته برگزارکننده ی این مراسم برگزار شد.

در این مراسم که راس ساعت ۷ شب با موسیقی آغاز شد، آقای دیوید میلر شهردار تورنتو، خانم کاتلین وین وزیر آموزش دولت انتاریو، دکتر رضا مریدی اولین نماینده ایرانی تبار در پارلمان انتاریو، آقای دیوید زیمر نماینده پارلمان انتاریو از ویلودیل، خانم شلی کارول و آقای کریس جنکینز اعضای شورای شهر تورنتو شرکت داشتند و پیام های تبریک خود را به مناسبت نوروز به چند هزار ایرانی حاضر در میدان اعلام داشتند.

صدای انفجار به معنای آغازگر مراسم پخش شد و سرود ملی کانادا و سرود ای ایران توسط سوگند تدین به همراهی پیانوی نادر نادری خوانده شد.

مجری مراسم فرداد کاظمی بسیار پرشور و هیجان برنامه را اداره کرد.

گروه موسیقی عندلیب و ایمان فیت از رپرهای جوان و بااستعداد تورنتو برنامه های خود را اجرا کردند. و مردم حاضر در مراسم با نوای موسیقی های شاد دی جی داینامیک زیر بارش بی وقفه ی باران رقصیدند در حالی که سراپا خیس شده بودند.

افخم مردوخی و دکتر محمد تاج دولتی از کمیته برگزارکننده هر یک درباره تاریخچه ی چهارشنبه سوری و گروه برگزارکننده به دو زبان فارسی و انگلیسی سخنانی گفتند.

بهنام اصفهانی زاده و نیاز سلیمی به معرفی میهمانان برنامه که مقامات شهری و استانی بودند پرداختند.

ساعت نه و نیم شب مراسم آتش بازی برگزار شد و چون آتش بازی به رنگ های پرچم ایران بود با غریو شادی جمعیت که یک پارچه فریاد میکشیدند "ایران، ایران" همراه شد.

به گفته ی نیاز سلیمی یکی از محسنات این جشن این بود که افراد بزرگسال و مسن هم این بار برای خود آمده بودند و همراه بقیه می رقصیدند و هیجان نشان می دادند و دیگر نمی گفتند ما فقط برای بچه هامان آمده ایم.

ضمن برنامه بین جمعیت قرعه کشی شد و جوایزی اهدا گردید.

کتابفروشی پگاه، آقای درخشان تعداد زیادی کتاب هدیه کرده بود که به قید قرعه به تعدادی از حاضران  در جشن اهدا شد.

در این جشن باستانی ایران، غرفه های غذا، رنگ کردن صورت بچه ها و … برقرار بود و گروه های تورنتو ایرانینز، انجمن های دانشجویی ایرانی دانشگاه های تورنتو و گروه برگزارکننده در برگزاری خوب برنامه با هم همکاری داشتند.

پس از پایان برنامه مقامات شهرداری نورت یورک از برگزاری خوب و منظم و بدون حادثه این مراسم تشکر کردند.

در پایان قرار شد که هر کس زباله ای را از زمین بردارد و به سطل های زباله بیندازد و همه با این پیشنهاد همکاری کردند، به طوری که صحن شهرداری نورت یورک پس از مراسم کاملا پاکیزه تحویل مقامات شهرداری شد و آنها از این حرکت مدنی جامعه ایرانی سپاسگزاری کردند.