آیت‌الله مکار شیرازی گفته که دموکراسی از لوله تفنگ بیرون نمی‌آید، از ایشان بپرسید پس چرا اعتراض مخالفان جمهوری اسلامی را با گلوله پاسخ می دهید؟

ـ چون دمکراسی واقعی از لوله تفنگ بیرون نمی آید، اما دمکراسی دینی فقط از لوله تفنگ بیرون می آید!

***

جمله ای از مقام رهبری نقل محافل است که فرموده اند: من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام، می شود بفرمایید فرق بین دیپلمات و انقلابی چیست؟

ـ دوست عزیز، دیپلمات معمولا مایو می پوشد و با رعایت اصول دیپلماتیک مثل غسل جنابت، در استخرهای مختلط به امر خداپسندانه ” تفاوت فرهنگی” مشغول می شود اما فرد انقلابی برخلاف دیپلمات، لنگ به پا می کند و مثل جاهل ها در حوض به کارِ خیر تفاوت فرهنگی مشغول می شود!

***

به عنوان یکی از وفاداران نظام معتقدم که تکثر کاندیداها باعث تشتت آرای دلسوزان نظام خواهد شد، تا جایی که حتی در بین اصولگرایان نیز شاهد اختلافات هستیم و چرا کاندیداهای اصولگرا به اجماع نمی رسند؟

ـ چون در رویای جماع با عروس هزار دامادند!

***

سلیمان بلغار هستم، بنویسید کسانی که با بلیت جعلی سوار قطار انقلاب شده اند دیر یا زود مردم متوجه جعلی بودن بلیت آنان شده و مثل اسلاف گذشته خود مجبور به پیاده شدن از قطار انقلاب خواهند بود.

ـ شاید هم مجبور شوند مثل مقام رهبری به بهانه نماز خودشان را از قطار به بیرون پرتاب نمایند!

***

چرا مسئولان جمهوری اسلامی از رهبر گرفته تا رئیس جمهور و الباقی مسئولان درجه دو سه کشور در سفر به استانها قبل از انجام هرکاری در خیابان ها دست تکان می دهند؟

ـ چون عده ای از مواجب بگیران و فرصت طلبان برای آنها دُم تکان می دهند؟

***

فرض کنید دو طرف یعنی جمهوری اسلامی و ۵+۱ خسته شوند و “نشست” های اتمی به جایی نرسد، بنظر شما بعدش چه خواهد شد؟

ـ  نگران نباشید، کار به صورت درازکش ادامه خواهد یافت!

***

آرش خان هستم از تهرانتو زنگ می زنم، از کسانی که از کنگره ایرانیان ایراد می گیرند تقاضا می کنم کنگره جدیدی برای خود درست کنند و هرکاری را که لازم می دانند انجام دهند.

ـ اخوی به این ترتیب منبعد هرکس از زندان های جمهوری اسلامی ایراد گرفت جمهوری اسلامی می تواند جواب بدهد: خودتان بروید زندان تاسیس کنید و وکلا و کارگران و روشنفکران را زندانی نمایید و حقوق آنان را رعایت بفرمایید!

***

جریان انحرافی و لیدر آن مرتب ادعا می کنند که ما هر روز و هر زمان بی واسطه با امام زمان در ارتباطیم، معنای این حرفها چیست؟

ـ یعنی که نایب آن حضرت یعنی همین ولی فقیه خودمان، دور از جان شما، ول معطل است!

***

از شهر پیله ور پرور بندرعباس تماس می گیرم، کرایه تاکسی در این شهر از ۵۰۰ تومان به طور ناگهانی به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است، آیا مسئولان محترم از افزایش نرخ ناگهانی تاکسی اطلاع دارند؟

ـ نه ولله، چون مسئولان محترم  عمرا سوار تاکسی نمی شوند!

***

 دادستان تهران گفته متهم انرژی درمانی “ع.الف” یعنی همان کلاهبردار معروفی که در تهرانتو نیز مدتی به این کار خیر مشغول بود و اخیرا از طریق یک کانال تلویزیونی در ونکوور کلاهبرداری می کند به ۳۳ ماه حبس محکوم شده، چرا اکنون پس از سالها ایشان محکوم به حبس شده؟

ـ چون در بررسی های به عمل آمده معلوم شده که نام نبرده در خیلی جاها به جای انرژی درمانی به انرژی درمالی مشغول بوده اند!

***

از ریچموند هیل تماس می گیرم، بنویسید که بنده به عنوان یک عضو کوچک کامیونیتی ایرانی شهر تورنتو، با صدای بلند اعلام می کنم که کنگره ایرانیان نماینده من نیست چون من و بسیاری امثال بنده دغدغه خانه پدری داریم و جمعیت بیشمار ایرانیان که در حمایت از جنبش سبز در تورنتو تظاهرات به راه انداختند این را ثابت کرد، در صورتی که کنگره بی خیال خانه پدری است بنابراین بنده راضی نیستم کنگره ایرانیان به نمایندگی از من و امثال بنده دولت کانادا را تیغ بزند!

ـ دوست عزیز، عده ای یک بنگاه شادمانی درست کرده اند و می خواهند حالش را ببرند و به نوایی برسند، درست نیست شما نان آنها را آجر کنید از قدیم هم گفته اند: تیغ بران گر بدستت داد چرخ روزگار/ هرچه می خواهی ببر اما مبر نان کسی

اما اینکه فرموده اید کنگره نماینده شما نیست باید خدمت تان عرض کنیم که معمولا در تمام دنیا رسم است که گروه های سیاسی چند ده نفری و حتی دولت های چند درصدی مثل دولت احمدی نژاد و صدام و قذافی و جورج بوش نیز خود را نماینده مردم که هیچ بلکه نماینده خدا معرفی می کنند، زیاد سخت نگیرید.

***

نامگذاری سال ۹۲ به سال حماسه سیاسی و اقتصادی مشابهت زیادی با این جمله معروف  مدرس دارد که می فرمودند: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

ـ البته به این جمله معروف امام راحل بیشتر شبیه است: سیاست ما عین ریانت ماست و ریانت ما عین دیانت ماست!

***

سرابی هستم، از هموطنان در سراسر کشور می خواهم که در دعاهای سال جدید از خداوند بخواهند سال جدید را سال نابودی آل سعود در عربستان و کفار و آمریکای جهانخوار و اسرائیل و مخالفان نظام قرار بدهد.

ـ اخوی این تقاضای شما بیشتر به نفرین شبیه است تا دعا !

***

آل اسحاق هستم، قول می دهم اگر رییس جمهور شوم نظام بانکی کشور را متحول کنم.

ـ اخوی، آل (سید) علی که بر مستضعفین جهان حکومت می کند، آل بهرمان که مالک نصف کشورند، آل خاتم که مالک خوش خیالان مملکت است و آل محمود که در حال حاضر کل مملکت را در اجاره خود دارد نتوانستند هیچ غلطی بکنند آنوقت حضرتعالی که در صورت عدم صلاحیت اختیاردار بند شلوارت هم نیستی… برو خدا روزی ات را جای دیگری حواله کند برادر!

***

با انتخاب یک رئیس جمهور شایسته و مورد تایید مقام ولایت دشمنان آرزوی تغییرات ارتجاعی که فتح باب هرگونه تجاوزی برای آنهاست را با خود به گور خواهند برد. به کاندیداها نیز توصیه می کنم هوشیار باشند.

ـ اخوی همه کاندیداها قبل از انتخابات هوشیارند، بعد از انتخابات است که مست می کنند و با سر می زنند به بیت رهبری!

***

جوابیه سازمان مترورانی تهران و حومه

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، صفحه ۲ مورخ دو سال قبل با مضمون «هواکش ایستگاه مصلی»، به اطلاع می رساند که هواسازهای مترو هوای محیط بیرون ایستگاه را بعد از عبور از صداگیر، فیلتر، اتاق حوضچه و افشانک آب و مصاحبه ایدئولوژیکی با هوای تازه و تایید آن توسط حراست مترو، جهت جلوگیری از سربهوا شدن هوای تازه، هوای مربوطه توسط فن با حفظ مسائل شرعی به داخل ایستگاه ها و تونل ها فرستاده می شود، لذا در صورتی که هوای ورودی به ایستگاه دارای بوی نامطبوع باشد ناشی از هوای “پس” بیرون ایستگاه است و به تجهیزات هواساز ارتباطی ندارد.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com