در این هفته یک صبحانه مخصوص برایتان در نظر گرفته ایم تا بعد از یک هفته کار سخت در کنار خانواده با یک صبحانه لذیذ و کاملا متفاوت روز خوشی را آغاز کنید.

گراتن تخم مرغ 

مواد لازم:

نان تست   ۱۴ عدد

شیر   ۳۲۰ میلی لیتر ( ۳ لیوان )

کره     ۴۰ گرم

سس گوجه فرنگی ۲۰۰ گرم

آویشن      ۶ گرم

پنیر مازارلا   ۱۰۰ گرم

تخم مرغ      ۵ عدد

پنیر پارمیژان ۵۰ گرم

طرز تهیه:

نان های نازک تست را با شیر خیس کنید. کف ظرف پیرکس یا ظرفهای نسوز را با کره چرب کنید. نان ها را ته ظرف قرار دهید، به طوری که ته ظرف کاملا پوشیده شود و فضای خالی باقی نماند. سپس مقداری سس گوجه فرنگی روی آن بریزید و روی سس کمی آویشن بپاشد. پنیر مازارلا را به ضخامت ۵ میلی متر ورقه ورقه کنید و روی سس گوجه فرنگی بچینید. به همین ترتیب لایه های نان، سس و پنیر را ادامه دهید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب مخلوط کنید. پنیر پارمیژان را کم کم به آن بیافزائید و خوب مخلوط کنید. مخلوط پنیر و تخم مرغ را روی مواد بریزید و به وسیله چنگال سوراخ هایی در سطح آن به وجود آورید تا مخلوط خوب به خورد نان ها برود. چند دقیقه ظرف را کناری بگذارید تا مخلوط تخم مرغ خوب در لایه های آن نفوذ کند. (مقداری از سس را برای تزئین ظرف استفاده کنید). روی تمام سطح، تکه های کوچک کره بگذارید  تا هنگام پخت، سطح خوراک طلایی شود.

فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ظرف را در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس از فر بیرون آورید و به صورت سه گوش برش دهید.

سس گوجه فرنگی :

رب گوجه فرنگی   ۱۰۰ گرم

روغن زیتون    ۷۵ میلی گرم

آب   ۱/۳ پیمانه

سرکه   ۲ قاشق سوپخوری

شکر    ۱ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل قرمز   به مقدار لازم

طرز تهیه :

رب گوجه فرنگی را در روغن زیتون تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس آب، سرکه، شکر، نمک و فلفل قرمز را بیافزائید و مخلوط کنید، به مدت سه تا چهار دقیقه روی حرارت بماند .

نوش جان !

درخواست تهیه کننده مطالب از خوانندگان عزیز:  لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس وب سایت کیترینگ باران ارسال فرمائید.

                                                                                         www.barancatering.ca