در سال ۲۰۰۰ میلادی، آخرین شنبه ماه آوریل از طرف سازمان جهانی‌ دامپزشکی “روز جهانی‌ دامپزشکی” اعلام شد. هر سال در چنین روزی ضمن قدردانی‌ از دامپزشکان متعهد و زحمتکش، موضوعی برای آن سال در نظر گرفته می‌‌شود. موضوعی که برای سال ۲۰۱۳ در نظر گرفته شده”مایه کوبی (واکسیناسیون)” است.

امسال دامپزشکان بر ضرورت و اهمیت تزریق واکسن تمرکز کرده و همزمان با تشویق و آگاه کردن مردم در این زمینه آنها را از تزریق واکسن های غیر ضروری به حیوانات برحذر می دارند.

کانون دوستداران حیوانات و پناهگاه وفا افتخار دارد که این روز را به همه دامپزشکان عزیز کشورمان تبریک گفته و ضمن قدردانی از آنها، توفیق هر چه بیشتر آنها را در راهی‌ که اغلب  به رفاه و آسایش  حیوانات ختم می شود آرزو دارد.

 

پوستر روز جهانی دامپزشکی ـ تهیه شده توسط وفا

مایه کوبی (واکسیناسیون)

کشف چگونگی‌ جلوگیری از بیماری یکی‌ از بزرگترین دستاورد‌های علمی‌ بشر محسوب می‌‌شود. واکسن‌ها یکی‌ از با ارزشترین ابزار‌های متوقف کردن بیماری‌های واگیرداری هستند که سلامت انسان‌ها و حیوانات را تهدید می کنند. مایه کوبی به انسان‌ها کمک می‌کند گله‌ها و حیوانات خانگی خود را حفظ کنند و خودشان هم از ابتلا به بیماری در امان بمانند.

در پناهگاه وفا به این مساله اهمیت زیادی داده می‌‌شود و همه سگ‌ها قبل از ورود به پناهگاه مایه کوبی می شوند و در طول دوره اقامتشان در وفا، در مقاطع مختلف سنی‌ مایه کوبی می‌‌شوند. پرسنل زحمتکش وفا هم از این قانون مستثنا نیستند و علیه هاری مایه کوبی می‌‌شوند.

پناهگاه وفا از خدمات دامپزشکان زیادی برخوردار بوده و هست، اما طولانی‌ترین همکاری را با آقای دکتر غلامرضا عابدی داشته است که همین جا از همه آنها به ویژه آقای دکتر عابدی تشکر می‌کنیم و روز دامپزشکی را به آنها تبریک می‌گوییم.

تیم وفا

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir