شهروند آرش عزیزی: علی تقوا، دانش‌آموز کلاس ۱۲ دبیرستان ریچموند گرین، به ریاست حوزه ‌ی استانی حزب نیودموکرات در ریچموندهیل انتخاب شده است. علی با ۱۷ سال سن جوان ‌ترین فردی است که تا به حال به این سمت انتخاب شده است.

علی در گفت وگو با شهروند گفت از واکنش مثبت جامعه ‌ی ایرانی قدردان است و می ‌کوشد افکار جدیدی را به ان دی پی بیاورد.

علی تقوا پیش از این از جوانان شاخص فعال در محل بود و بخصوص در سازماندهی دانش‌آموزان در مخالفت با لایحه‌ ی ۱۱۵ دولت لیبرال که اعتصاب معلمان را غیرقانونی می‌ کرد نقش بازر داشت. او در ضمن در باشگاه ائتلاف دانش‌ آموزان هم‌ جنس‌گرا و دگرجنس‌گرا در دبیرستانش فعال است.

علی تقوا در کنار رهبر حزب نیودمکرات در انتاریو آندریا هوروات

آدام ده‌ ویتا، رئیس قبلی حوزه که تا به حال در چند انتخابات نامزد ان دی پی در ریچموند هیل نیز بوده، از علی به عنوان جوانی قادر و متعهد و سازمانده ‌ای موفق نام برد. ده‌ ویتا که اکنون ریاست حوزه‌ ی فدرال ان دی پی در ریچموند هیل را به عهده خواهد گرفت افزود:‌ «علی از حمایت کامل من برخوردار است و از همکاری با او استقبال می‌ کنم.»

نیلا کوتراپی، رئیس سابق حوزه‌ ی فدرال ان دی پی در منطقه، به رشد وسیع حزب در ریچموند هیل در دوره‌ ی اخیر اشاره کرد و گفت این رشد بخصوص در میان دانش‌ آموزان و جوانان محل بوده است. کوتراپیِ ایتالیایی‌ تبار که به خاطر آثار ادبی ‌اش در مورد نورتراپ فرای نیز شناخته شده است در یک انتخابات استانی و یک انتخابات فدرال نامزد ان دی پی بود که در اولی با رضا مریدی، نماینده‌ ی لیبرال ریچموندهیل، روبرو شد.

نجوا امین، از فعالین شاخص جوانان حزب لیبرال در ریچموند هیل، به شهروند گفت از ورود جوانان ایرانی بیشتر به سیاست در منطقه استقبال می‌کند و افزود «البته مطمئن خواهیم بود که موفقیت را برای او به چالشی بزرگ بدل کنیم.»

جهان نیرومند، رئیس باشگاه ان دی پی در دانشگاه یورک، گفت ان دی پی موفق شده میان بسیاری از جوانان جامعه ‌ی ایرانی جا باز کند. او به میتینگی اشاره کرد که فعالان ان دی پی در مورد تنش‌ های بین ایران و غرب در دانشگاه برگزار کرده ‌اند و با واکنش خوب جامعه‌ ی ایرانی روبرو شده ‌اند. دانشگاه یورک، به گفته ‌ی جهان، بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی ایرانی دارد که بسیاری از آن ها در ریچموند هیل و یا سایر شهرهای منطقه ‌ی یورک زندگی می‌ کنند. جهان گفت اگر ان دی پی مواضع قاطعانه‌ تری در دفاع از مردم ایران بگیرد موفق به جذب بیشتر ایرانیان نیز می ‌شود.

حضور جوانان ایرانی‌ تبار در ان دی پیِ انتاریو مدت ‌ها است مشهود بوده است.

مهدی ملاحسنی فعال جوانی بود که در انتخابات فدرال گذشته در حوزه‌ ی ایرانی ‌نشین ویلودیل در شمال تورنتو نامزد شد و آرای حزب را افزایشی قابل توجه داد.

کیاوش نجفی جوان اهل اتاوا که مدت ‌ها در دفتر پل دوار،‌ نماینده‌ ی مجلس فدرال، کار می ‌کرد اخیرا به سمت دبیر مطبوعاتی دفتر توماس مولکر، رهبر ان دی پی، ارتقا یافته است.

فرشاد آزادیان و راشین علیزاده دو سال ریاست باشگاه جوانان حزب در تورنتو را به عهده داشتند. فرید آزادیان، برادر فرشاد، رئیس باشگاه حزب در دانشگاه رایرسون بود. علاوه بر نیرومند، مبینا بصیری نیز دیگر رئیس باشگاه حزب در دانشگاه یورک بود. نویسنده‌ ی این سطور، آرش عزیزی، نیز پیش از این عضو هیئت اجرایی سازمان جوانان حزب و عضو شورای استانی حزب (عالی‌ ترین ارگان تصمیم‌ گیری بین دو کنوانسیون) بود.