روز گذشته به مطلبی برخورد کردیم که همان سبب شد مقاله امروز را به آن اختصاص دهیم. در سراسر جهان وقوع سرطان ریه به …


شهروند ۱۲۳۹  پنجشنبه ۲۳ جولای  ۲۰۰۹


 


 

روز گذشته به مطلبی برخورد کردیم که همان سبب شد مقاله امروز را به آن اختصاص دهیم. در سراسر جهان وقوع سرطان ریه به میزان ۲۰ درصد در سال در حال افزایش است. به یاد داریم که سرطان ریه جزو بیماریهای شایع مردان بود، اما اکنون زنان به میزان تقریبا برابر مردان به سرطان ریه دچار می شوند. بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۲ به میزان تغییرکننده ۵۵ درصد افزایش بیماری در زنان برمی خوریم که این نتیجه مستقیم افزایش در سیگار کشیدن زنان و حساسیت بیشتر آنها به تاثیرات سرطان زایی تنباکو و سایر عوامل سرطان زاست. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سراسر جهان در هر دقیقه سه نفر به دلیل سرطان ریه می میرند. نکته تاسف انگیز در مقالات پزشکی این بود که بیشتر سرطانهای ریه ۱۰ تا ۲۰ سال طول می کشد که به اندازه ای پیشرفت کند که به وسیله تکنولوژی هایی که امروزه در دسترس است قابل تشخیص می باشد و معمولا بیماران وقتی مراجعه می کنند که شاید کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد می توانند از درمان قطعی استفاده کنند.


 

بیمه همانطور که از نامش پیداست یعنی ضمانت اجرایی و آسایش فکری


 

مانند مقالات قبلی، درصدد گشودن چگونگی رشد و پیشرفت این بیماری نیستیم چرا که مایلیم بر حسب تخصص خود در امور بیمه به شما بگوییم چه کمکی می توانیم در این زمینه داشته باشیم. بیمه هایی نظیر بیمه های تکمیلی.

دسته ای از مردم به نیاز داشتن بیمه به صورت جدی فکر نمی کنند و سلامت و تندرستی امروزشان را موهبتی دائمی می بینند. ما هر روز با موارد گوناگونی روبرو می شویم که گاه از یاری کردن عاجز می مانیم چرا که پس از بیماری یا هر نوع اتفاق غیرمنتظره که به جسم و اموال کسی صدمه زند بیمه قادر به کمک کردن نخواهد بود. نکته تأکیدی ما در شروع هر مطلب بیمه، این است که قبل از وقوع چاره کنید. در بیماری فوق که یکی از شایعترین سرطان های دنیاست بیمه بیماریهای سخت را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید این بیمه را به صورت دوره های ۵ ساله، ۱۰ ساله، ۲۰ ساله و تا سن ۶۵ سالگی و همچنین ۷۵ و ۱۰۰ سالگی دریافت کنید. حتی می توانید بیمه ای را اختیار کنید که در صورت حادث نشدن بیماری تمامی مبالغ پرداختی را دریافت نمایید و در نمونه های بسیار تخصصی مخصوصا برای صاحبان بیزنس می تواند به همراه سود دوره مدت عدم اتفاق، به همراه حق بیمه قابل پرداخت باشد.

در سرطان ذکر شده درمانهای کمکی که در کنار درمان اصلی انجام می گیرند عبارتند از شیمی درمانی و رادیو تراپی و همچنین لیزرتراپی. که طبیعتاً علیرغم وجود OHIP در استان انتاریو محدودیت هایی برای پوشش کامل درمان این بیماری وجود دارد. همگان از نرخ داروها و گرانی آن آگاهند که OHIP نمی تواند پوشش دهنده آن باشد و همینطور درمان های حمایتی مثل تامین اکسیژن برای بیمار، نگهداری و مراقبت از بیمار و … که مستلزم هزینه کردن از جانب بیمار می باشد.

شاید بهتر است کمی عمیق تر نگاه کنیم. بیمار مبتلا به سرطان مانند دیگر افراد هزینه های معمول خود را دارد که اکنون حداقل و ناچیزترین مورد عدم توانایی کار کردن وی نیز می باشد که باید به آن هم بیندیشید. آیا عاقلانه نیست بیمه ای اختیار کنیم که در صورت مشاهده بیماری سخت در فرد بیمه شده مبلغی پول به طور یکجا و معاف از مالیات توسط شرکت بیمه پرداخت نماید؟ آیا می دانید این بیمه می تواند بین ۲۵ هزار دلار تا ۲ میلیون دلار با توجه به قرارداد شما، پرداخت نماید؟ آیا مایل نیستید که آرامش زندگیتان را از نقطه نظر مالی در زمان بیماری امروز رقم زنید؟

با بیمه بیماریهای سخت امروز راحت زندگی کنید و فردا در صورت عدم بیماری پول پرداختی تان را که برایتان پس انداز شده دریافت کنید. در نظر داشته باشید که امروز نسبت به دیروز دیر است و فردا نسبت به امروز.  


 


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com