شهروند آرش عزیزی: شکی نیست که از هراس ‌آورترین لحظه ‌های زندگی استر بوکارف بود.

دقایقی قبل از ساعت ۸:۳۰ شبِ چهارشنبه‌ ی هفته‌ ی گذشته بود که خواهرزاده ‌ی او، آوا بوکارفِ ۴ ساله، هنگام ورود به قطار در ایستگاه سنت کلرِ متروی تورنتو سقوط کرد و در شکاف بین قطار و پلاتفرم گیر کرد. خاله‌ ی او و برادر بزرگ ‌ترش با وحشت تماشاگر این صحنه بودند. کودک در شکاف گیر کرده بود. سرش و دستش بالای پلاتفرم بودند و بقیه ‌ی بدنش پایین آن تکان می‌ خورد.

استر بوکارف در گفتگو با تورنتو استار این صحنه‌ ی وحشتناک را به یاد آورد و گفت: «می ‌توانست بیافتد. در یک چشم به هم زدن زیر قطار می ‌رفت.»

استر اما موفق شد خواهرزاده ‌اش را بلند کند و به درون قطار بکشاند.

وحشتناک‌ تر آن‌که به نظر می ‌رسید رانندگان متوجه نیستند. در حالی که مسافران محکم روی شیشه‌ ی قطار می‌ زدند تا راننده را مطلع کنند انگار هیچ کس متوجه نمی‌ شد. استر می ‌گوید از اقبال بلند آن ‌ها بوده که وقتی زنگ زده شد و در قطار بسته شد، او با آوا و برادر خردسالش امن و امان درون قطار بودند.

خوشبختانه آوا مصدوم نشده است اما خاله ‌اش می‌گوید این باید هشداری برای همه باشد. او می ‌گوید شکاف باید تعمیر شود چون «اگر اوا افتاد، بچه ‌های دیگر هم می‌ توانند بیافتند.»

برد راس، سخنگوی تی تی سی، گفت تحقیقاتی در مورد این حادثه (که بوکارف آن‌را در شکایتی اینترنتی مفصلا تعریف کرده) در جریان است اما پذیرفت که صورت گرفتن چنین اتفاقی کاملا «ممکن» است.

فضای موجود بین پلاتفرم و قطار در هر ایستگاه و بخش ‌های مختلف پلاتفرم ‌ها تفاوت می ‌کند. این اندازه می‌ تواند به کوچکی ۵/۲ سانتیمتر باشد اما گاه، بخصوص در انتهای بعضی پلاتفرم‌ ها، به ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر می ‌رسد.

انتهای پلاتفرم جنوب ‌مقصدِ ایستگاه سنت کلر یکی از آن نقطه‌ ها است.

خبرنگاران تورنتو استار پنجشنبه‌ ی هفته‌ ی گذشته، یک روز پس از حادثه، شکاف موجود را اندازه گرفتند. میزان آن در مورد قطارهای مختلف تفاوت می ‌کرد: از ۱۰ سانتیمتر تا بیش از ۱۵ سانتیمتر.

مسئولان تی تی سی می ‌گویند کار خاصی در این مورد نمی‌توان کرد و همراهان خردسالان باید بیشتر مواظب آن ‌ها باشند. خانواده‌ ی آوا اما می ‌گوید باید تغییراتی جدی برای افزایش امنیت مترو انجام شود.