بی بی سی: در تازه‌ترین گزارش از روند رسیدگی به پرونده سه زنی که پس از نزدیک به یک دهه اسارت در خانه‌ای در شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا نجات یافته‌اند، رئیس پلیس کلیولند گفته است که این سه زن با زنجیر و طناب به بند کشیده شده بودند.

مایکل مک‌گریث به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که تحقیقات پلیس تاکنون نشان داده است که در برخی موارد به این سه زن اجازه داده می‌شد تا به حیاط پشتی خانه‌ای که در آن اسیر بودند، بروند.

قربانیان آدم ربایی در اوهایو

او اضافه کرد که “با در نظر گرفتن شرایط”، آماندا بری، جینا دی‌جیزس و میشل نایت در وضعیت سلامت خوبی هستند.

او اضافه کرد که اتهامات علیه آریل کاسترو، مظنون اصلی این پرونده، تا آخر وقت امروز به وقت آمریکا رسما اعلام خواهد شد.

آقای کاسترو که ۵۲ سال دارد، مالک خانه‌ای است که این سه زن در آن پیدا شدند. او در ارتباط با ربودن این سه زن بازداشت شده است و به همراه او دو برادرش پدرو ۵۴ ساله و اونیل ۵۰ ساله هم بازداشت شده‌اند.

رئیس پلیس کلیولند گفت: “هم‌اکنون ما در حال بازپرسی از مظنونان بازداشتی هستیم و آنها همکاری می‌کنند.”

همسایه‌های آقای کاسترو مدعی شده‌اند که پیش از این گزارش‌هایی درباره مشکوک بودن وضعیت در خانه آقای کاسترو به پلیس ارائه کرده‌اند، ولی ماموران پلیس به طور کامل و دقیق در این باره تحقیق نکرده‌اند. همسایه‌ها به رسانه‌ها گفته‌اند که بارها درباره برخی اتفاق‌های مشکوک در خانه آقای کاسترو به پلیس زنگ زده‌اند. از جمله صدای زنانی شنیده می‌شد که با گریه و زاری درخواست کمک می‌کردند.

خانه ای که سه زن در آن نگهداری می شدند

آقای مک‌گریث گفت که نمی‌تواند گزارش‌هایی را که درباره بارداری‌های چندباره این زنان منتشر شده‌اند، تایید کند.

پلیس تایید کرده است که دختر شش ساله‌ای که به همراه این سه زن در خانه آقای کاسترو پیدا شده است، دختر خانم بری است.

خانم بری که در سال ۲۰۰۳ میلادی در ۱۶ سالگی ناپدید شده بود، توانست با کمک همسایه‌ای که صدای فریادش را شنیده بود، از خانه آقای کاسترو کلیک فرار کند.

او پس از فرار به پلیس زنگ زد و ماموران پلیس با ورود به خانه توانستند خانم دی‌جیزس ۲۳ ساله و خانم نایت ۳۲ ساله را پیدا کنند.

گزارش شد که در آن زمان آقای کاسترو از منطقه فرار کرد، ولی رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که او در حوالی همان منطقه در یکی از رستوران‌های مک‌دانلدز بازداشت شده است.