از خوانندگان

جناب آقای حسن زرهی سردبیر محترم مجله شهروند،

هفته ی پیش در نشریات آمده بود که اهالی کشورهای آمریکا و کانادا دارای اسلحه می باشند،  و پیشنهاد شده بود که دولت های آنها اسلحه های مردم را خریداری نمایند که کسی اسلحه نداشته باشد. فقط نگهبانان و پلیس اسلحه داشته باشند.

محمد محی الدین

اما پیشنهاد بنده این است که چون اسلحه برای کشتن است و دولت ها رقم اصلی در بودجه خود را به این مسئله اختصاص می دهند، رؤسای محترم مجالس مقننه همه کشورهای جهان دولت خود را وادار نمایند که اسلحه مردم را جمع آوری و حتی نگهبانان و پلیس هم اسلحه نداشته باشند و اگر افرادی خطا کنند با وسایل باتوم و شلاق آنها را تنبیه نمایند. چون خداوند جهان هستی را در کره زمین همراه با حیوانات چهارپا و پرندگان و خزندگان آفریده و در درون زمین منابع نفت و گاز و غیره و نیز معادن طلا، نقره، مس، آهن و غیره و در هوا انرژی لازم برای زندگی انسان مهیا نموده، بنابراین داشتن اسلحه و کشتن انسان برخلاف منظور خداوند است.

باید دانست که خداوند در انسان خرد آفریده تا آن را برای استفاده از آفریده ها به کار اندازد و از هستی برای خوراک، پوشاک و مسکن استفاده نماید. بنابراین اسلحه مورد نیاز نیست و بر دولت هاست که آنها را جمع آوری و در کارخانه ی ذوب آهن همه را ذوب نموده آنها را تبدیل به ماشین های مورد نیاز خانواده ها از قبیل ماشین رختشویی و ماشین خرد کردن مواد غذایی و غیره نمایند. به جای این که کشورها جوانان را در سربازخانه جمع آوری و به آنها آموزش رزمی دهند، به آنها جهت زندگی انسان آموزش کشاورزی و تربیت حیوانات اهلی بدهند.

در مدت زندگی درازمدت بر اینجانب ثابت شده که هرکس به اندازه ی یک ذره کار نیک انجام دهد نتیجه ی نیک آن را با چشم خود می بیند و اگر اندازه یک ذره کار بد کند نتیجه ی بد آن را با چشم خود می بیند. بنابراین به گفته ی زرتشت هر انسان باید دارای پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک باشد تا در زندگی همیشه تندرست و شاد و عمر طولانی داشته باشد.

اصولا کشورها نمی بایستی ارتش داشته باشند و اگر کشوری احتیاج به موادی دارد که خود ندارد مانند نفت، گاز و غیره از کشورهایی که دارای این منابع می باشند خریداری و با صلح و صفا و دوستی معامله نمایند.

* محمد محی الدین، از شهروندان سالمند ایرانی ساکن تورنتو با ۱۰۸ سال سن است که چندی پیش تورنتواستار مقاله ای درباره ی او به عنوان الگوی یک سالمند سالم منتشر کرد.