صاحبان کسب و کار می توانند با استفاده از مزایایی، بهترین استعدادها را جذب کنند. برنامه ای که ضمن معافیت مالیاتی، راه مقرون به صرفه ای است برای حفاظت از سلامت کارکنانی که بخش مهمی از زندگیشان در محیط کار سپری می شود.

همه کارمندان تمام وقت که حداقل ۲۰ ساعت در هفته و یا ۴۵ هفته در سال کار می کنند و حداقل ۲ نفر باشند می توانند مشمول دریافت بیمه های گروهی باشند.

در قراردادهای بیمه حوادث گروهی معمولاً کلیه کارکنان موسسه با شرایط خاص و سرمایه‌های معین با تناسبی از حقوق، تحت پوشش بیمه حوادث و یا بیمه حوادث تکمیلی عمر، قرار می‌گیرند و در زمان بروز خطرات فوت و نقص عضو و از کارافتادگی، غرامت آن به استفاده کننده و یا بیمه شده پرداخت می‌گردد. ضمناً در صورت تعهد پرداخت غرامت روزانه از کارافتادگی موقت در قرارداد بیمه حوادث جمعی غرامت مربوطه به بیمه شده پرداخت خواهد شد. (سایز شرکت و نیاز شرکت جزء عوامل بسیار مهم در نرخ و خدمات این نوع بیمه می باشد).

در این نوع بیمه هر سازمان می‌تواند کارکنان خود را در قبال حوادث ۲۴ ساعته شغلی و غیر شغلی و یا خطرات شخصی بیمه نماید. در این قرارداد تعهدات اصلی عبارتند از فوت، نقص عضو جزئی و کلی دائم، از کار افتادگی، هزینه های پزشکی، غرامت روزانه از کارافتادگی در اثر حادثه.

بیمه های گروهی می توانند شامل بیمه عمر و تصادفات شوند و پوشش آن از ۵۰۰۰ هزار دلار شروع می شود. این بیمه نیاز به آزمایشات پزشکی ندارد.

این بیمه می تواند خانواده کارمند بیمه شده را نیز تحت پوشش قرار دهد. همسر و همچنین فرزند فرد بیمه شده، می تواند از بدو تولد تا ۲۱ سالگی و اگر دانشجوی تمام وقت باشد تا ۲۵ سالگی تحت پوشش بیمه باشد. از خدمات این بیمه می توان به طب سوزنی، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، روانشناس و متخصص گفتار درمانی اشاره کرد. از دیگر مزایای شایان ذکر، پوشش بیمه مسافرتی تا ۵ میلیون دلار در طول عمر و تا حداکثر ۶۰ روز می باشد. در شکل هایی از این بیمه مراقبت های دندانپزشکی و دارو  و عینک وجود دارد. همانطور که می دانید بیمه بر اساس ریسک های موجود و تعهداتش حق بیمه را اعلام و پوشش را جاری می کند. بنابراین طبعا نرخ حق بیمه در شغل های دفتری، کشاورزان، رانندگان، کارگران ساختمان، خلبانان و یا برای مثال آتش نشانان به دلیل ریسک های مختلف شغلی شان متفاوت است.

بیمه های گروهی با جبران کلیه هزینه های بیمارستانی و درمانی از تحمیل این هزینه ها به خانواده کارکنان جلوگیری کرده و آرامش خاطر را به کارکنان و خانواده آنان باز می گرداند. البته گفتنی است این بیمه ها همیشه وابسته به وضعیت شغلی ما هستند، از آنجا که هیچ فردی نمی تواند به آینده کاری خود مطمئن باشد،  بنابراین عاقلانه این است که بیمه های شخصی اعم از بیماری های سخت، تکمیلی و یا عمر را داشته باشیم تا در صورت ترک محل کار به هر علتی، بدون پوشش بیمه با دنیایی پر از حوادث و بیماری روبرو نشویم.

پرسش های خود را در زمینه بیمه های مختلف از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.

news@insufin.com

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh