آشتی با حیوانات

 

داستان جتلی و جولی نمونه‌ای است از چندین واگذاری خوش سرانجام که با پیروی از آیین‌نامه جدید واگذاری سگها در کارنامه پناهگاه حیوانات وفا ثبت شده است.

جولی سگ زیبایی که حدود یک سال پیش زمانی که فقط یک سال از عمرش می گذشت به پناهگاه سپرده شد. تمام کسانی که جولی را می شناسند، می دانند او هرگز از جلوی فنس های محوطه دور نشد و چشم براه خانواده مهربانی بود که او را با خود به خانه ببرد. و اما جتلی، او سگ زیبای سیاه رنگی است که زمانی که توله کوچکی بود به پناهگاه سپرده شد و به تازگی از توله سرا به میان سگ های بزرگتر آمده بود، او نیز چشم براه انسانهای مهربانی بود که او را به قلبهای مهربانشان راه دهند و با خود به خانه ببرند.

آقا و خانم بدایتی، به همراه پسر نوجوان و مهربانشان “امیرحسین” در یکی از روزهای سرد بهمن ماه به پناهگاه وفا آمدند تا دو سگ به همراه خود به باغشان ببرند.

انتخاب سگ مناسب برای این خانواده واقعاً مشکل بود، زیرا هر سه نفر به قدری عاشق همه سگها شده بودند که نمی توانستند تصمیم بگیرند کدام را می خواهند با خود ببرند.

سرانجام پس از اینکه دو  سگ برای رفتن انتخاب شدند، ما آنها را با خانواده بدایتی در همان محوطه پناهگاه آشنا کردیم و پیش نیازهای واگذاری که همان تهیه لانه و ظرف غذا و آماده کردن قلاده و افسار مناسب بود را به آگاهی این خانواده دوست داشتنی رساندیم.

vafa

بعد از گذشت چند روز که لانه و دیگر لوازم آماده شدند و شرایط واگذاری سگها فراهم گردید ما به همراه کوچولوهای خوش شانس به خانه جدید رفته و ساعتی را به همراه بچه ها بودیم تا به خانه شان عادت کنند وآموزش کوتاهی داشتیم برای رفتار با سگها و همچنین راه بردن با لیش و افسار و … سپس با خیالی آسوده آنجا را ترک کردیم.

در طول این مدت ما مرتب با خانواده بدایتی در تماس هستیم و هر دو باری که به دیدن بچه ها رفتیم آنها را شاد و سرحال دیدیم. آنها هرگز در آنجا بسته و زندانی نیستند و در آزادی کامل با یکدیگر در طول روز بازی می کنند.

امیرحسین نام این کوچولوهای خوش شانس را جتلی و جولی گذاشته و خودش به همه کارهای آنها رسیدگی می کند و گاهی آنها را برای پیاده‌روی و دویدن با قلاده و افسار بیرون از باغ همراهی می کند.

آنها لحظات خوشی را با هم سپری می کنند.

به امید روزی که تمام سگ های بی سرپرست یک خانواده مهربان بیابند.

گروه واگذاری وفا در ایران

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir