شهروند: رضا مریدی، وزیر پژوهش و نوآوری، هفته ‌ی گذشته در هشتمین کنفرانس سالیانه‌ ی «کشف» (Discovery) شرکت داشت. این کنفرانس را «مراکز برتریِ انتاریو» در تورنتو برگزار می‌کنند و قرار است فرصتی باشد برای شرکت‌ های پژوهش و فن ‌آوری تا آخرین دستاوردهایشان را به نمایش بگذارند.

بیش از ۲۶۰۰ نفر در این کنفرانس شرکت کردند و در ۳۵۰ غرفه آثارشان را به نمایش گذاشتند: از رسانه‌ های دیجیتال تا تولید تا بهداشت تا انرژی سبز و فن ‌آوری پاک.

دکتر رضا مریدی در انجمن مغز انتاریو

دکتر رضا مریدی در موسسه مغز انتاریو

مریدی سخنرانی اصلی این کنفرانس را ایراد کرد و در آن مفصلا به نقش دولت لیبرال کاتلین وین در ایجاد صنعت نوآوری در انتاریو پرداخت. او گفت: «ما می‌ خواهیم ببینیم شرکت ‌های شما چگونه راه ‌حل‌ های جهانی ارائه و شغل‌ های خوب برای مردم انتاریو ایجاد می ‌کنند.»

مریدی در سخنرانی خود به بعضی شرکت‌ های نوظهور اشاره کرد که پیش ‌برنده‌ ی توسعه در انتاریو هستند. از جمله شرکت هایی مثل «Desire2learn»، شرکت آموزش الکترونیک که در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌ گذاری جذب کرد.

مریدی در ضمن در مراسم اعطای جایزه‌ ی موسسه‌ ی مغز انتاریو (بخشی از وزارت پژوهش و نوآوری) نیز شرکت داشت. جالب این ‌جا است که نه تنها وزیرِ اعطا‌کننده ایرانی بود که از میان برندگان جوایز نیز حدود یک سوم، به تخمینِ خود مریدی در گفتگو با شهروند، ایرانی بودند.