شهروند آرش عزیزی: آخر هفته‌ ی گذشته که خبرنگار شما به همراه دو تن از دوستانش در جشنواره‌ ی «ایتالیای کوچک» بود از دیدن شهردار بدنام تورنتو، راب فورد، خیلی تعجب نکرد. شهردارها معمولا در این جور جشنواره‌ های خیابانی شرکت می‌ کنند و این شهردار که این روزها کوس رسوایی ‌اش را نه فقط در تورنتو، نه فقط در کانادا که در سراسر جهان زده ‌اند، بخصوص نیاز به حضورهای اینچنینی دارد.

Shannon

چنانچه در جریان خبرهای اخیر مربوط به فورد باشید، دیدن برخوردهای منفی از سوی مردم با او دور از انتظار نخواهد بود. در این فستیوال خیابانی نیز ناگهان کسی فریاد زد: «بفرمایید کوکائینِ مجانی!»، اشاره ‌ای به فیلم معروفی از فورد که خبرنگارِ تورنتو استار آن‌ را دیده و می ‌گوید کراک کوکائین کشیدن فورد را نشان می‌ دهد.

زنی بیست و هفت ساله به نام شانون اورتِ متهم است که لیوان نوشیدنی خود را به سوی شهردار پرتاب کرده است. او به همین جرم باید روز ۲۳ ژوئیه در دادگاه ساختمان شهرداری سابق حاضر شود.

جالب‌ تر اما آن‌که تورنتو استار به سرعت ته و توی ماجرای زندگی شانون را درآورد و معلوم شد او کارمند محترمی در دانشگاه است، سابقه‌ ی تدریس یوگا دارد و در دبیرستان نیز برنده‌ ی جوایزی بوده است.

دوشنبه‌ ی همین هفته، موسسه ‌ی فن‌ آوریِ دانشگاه انتاریو (واقع در شهر اشاوا) تایید کرد که شانون از سال ۲۰۰۸ در زمینه‌ ی پردازش رسانه‌ ای در این مرکز کار کرده است و در ضمن همان‌جا درس فوق لیسانس می‌ خواند.

طبق زندگی ‌نامه ‌ی موجود از او در وب ‌سایت این موسسه، شانون فارغ ‌التحصیل مطالعات رسانه‌ ای در دانشگاه وسترن انتاریو و برنامه ‌ی طراحی چندرسانه ‌ای در کالج فنشا است و در ضمن از دانشگاه رویال رودز (واقع در ویکتوریای بریتیش کلمبیا) نیز مدرکی دارد.

طبق اطلاعاتی که او در وب‌ سایت شخصی و توئیتر خودش منتشر کرده بود (که البته فعلا آن‌ ها را پایین کشیده است) او در ضمن معلم یوگا است.

رسانه‌ های محلی نوشته‌ اند که او در زمان دبیرستان، برنده‌ ی بورسیه بوده و حتی فیلم کوچکی به نام «دختری که باربی نیست» ساخته که برنده ‌ی جایزه هم شده است.

این حرکت احتمالی او در جشنواره‌ ی ایتالیایی ‌ها هم البته فقط با واکنش های منفی مواجه نشده. بر عکس به نظر بابت محبوبیتش در میان بعضی قشرها شده است. از جمله واکنش ‌های کاربران توئیتر: «من یه نوشیدنی واسه این زن می‌ خرم»، «هر کسی هستی، دوسِت دارم.»