جعفر اقدامیجعفر اقدامی، زندانی سیاسی سابق که پس از تحمل چهارسال حبس تعزیری از زندان رجایی شهر کرج سال گذشته آزاد شده بود …


شماره ۱۱۹۴ ـ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸


 

بازداشت جعفر اقدامی، زندانی سیاسی سابق در مراسم خاوران


 

مجموعه فعالان حقوق بشر: جعفر اقدامی، زندانی سیاسی سابق که پس از تحمل چهارسال حبس تعزیری از زندان رجایی شهر کرج سال گذشته آزاد شده بود در پی شرکت در مراسم یادواره زندانیان سیاسی قتل عام شده دهه شصت ، روز جمعه مورخه ۸/۶/۸۷ در گورستان خاوران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.

قدامی از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که جهت تهیه گزارش از مراسم مذکور به گورستان خاوران رفته بود و در این مکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

پیگیریهای مکرر خانواده این فعال حقوق بشر از دادگاه انقلاب و زندان اوین تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است و خانواده وی کماکان در بی خبری و نگرانی از سرنوشت ایشان به سر می برند .

گفتنی است بیش از ۱۷ نفر در این مراسم بازداشت شده اند که هویت اکثر بازداشت شدگان نامعلوم است.


 

تفهیم اتهام مسعود کردپور روزنامه نگار


 

مجموعه فعالان حقوق بشر در خبر دیگری نوشته اند: مسعود کردپور، روزنامه نگار، معلم و فعال حقوق بشر در تاریخ ۱۸ مرداد ۸۷ توسط نیروهای امنیتی در شهر بوکان بازداشت و به زندان مرکزی بوکان منتقل گردید. اتهام نامبرده "تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه و گفتگو با رسانه های بیگانه "عنوان گردیده است.


 

شکنجه ساسان بابایی، معلم کامیارانی


 

مجموعه فعالان حقوق بشر در خبر دیگری می نویسند: ساسان بابایی معلم کامیارانی که در شهریور ماه سال ۸۵ به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری گردیده بود، در تاریخ ۲۱/۴/۸۷ به دلیل کشف نامه ای از وی که در حمایت از فرزاد کمانگر نگاشته بود به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل گردید. وی مدت ۴۵ روز را بدون داشتن حق تماس در سلول انفرادی به سر برد. بی خبری مطلق از سرنوشت نامبرده نگرانی شده بود.

سرانجام آقای بابایی در تاریخ ۸/۶/۸۷ به زندان مرکزی سنندج منتقل گردید. خانواده وی که پس از حدود دوماه بی خبری از وی به تازگی موفق به دیدار او گردیدند، وضعیت بسیار بد جسمی و آثار مشهود ضرب و شتم در سراسر بدن نامبرده را دیدند. همچنین لرزش دستان و بدن وی که نشان از عدم تعادل جسمی وی داشته است. وی از ناحیه دست چپ نیز دچار آسیب شده است به طوری که حرکت دادن دست برای وی مشکل است.
آقای بابایی همچنین به علت شرایط بد محیطی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج دچار عفونت دستگاه گوارشی
شده است که عملا تغذیه نامبرده را با مشکلات عدیده ای رو به رو ساخته است. آقای بابایی نیازمند رسیدگی پزشکی است. این زندانی سیاسی قصد اعلام شکایت از وزارت اطلاعات مبنی بر شکنجه خود را دارد.