شهروند- آرش عزیزی: کاتلین وین، نخست ‌وزیر لیبرال انتاریو، در رژه ‌ی بزرگ هم‌جنس ‌گرایان که بخشی از «هفته‌ ی غرور» است شرکت خواهد کرد. این اولین بار در تاریخ این استان است که نخست‌ وزیری دست به چنین اقدامی می‌ زند.

وین اولین نخست‌ وزیر زن و اولین نخست ‌وزیر هم‌جنس ‌گرای پرجمعیت ‌ترین استان کانادا و در حال حاضر تنها نخست ‌وزیر هم‌جنس‌ گرا در کشور است. او تاکید کرد که شرکت در «هفته ‌ی غرور» همیشه بخش مهمی از زندگی خودش و همسرش، جین راتویت، بوده است.

کاتلین وین نخست وزیر انتاریو در رژه همجنسگرایان شرکت می کند

کاتلین وین نخست وزیر انتاریو در رژه همجنسگرایان شرکت می کند

او تاکید کرد که خودش و جین نه تنها در راه‌پیمایی بزرگ که در سایر رویدادهای «هفته ‌ی غرور»، از جمله دعای روز یکشنبه در کلیسا، نیز شرکت می‌کنند.

وین یادآوری کرد که بسیاری افراد هم‌جنس ‌گرا امکان شرکت در تعطیلات و گردهمایی‌ های خانوادگی خود را ندارند و این در واقع جشنی است از سوی خانواده‌ ی بزرگ‌تر آن‌ها.

نخست ‌وزیر یادآوری کرد که هم‌جنس‌ گراستیزی هنوز حضور بارزی در انتاریو دارد و در بسیاری نقاط جهان هم‌جنس ‌گرایان با ضرب و شتم و زندان مواجه می‌شوند.

دالتون مک‌ گینتی، نخست ‌وزیر سابق لیبرال، اغلب در «هفته‌ ی غرور» شرکت می‌کرد، اما هرگز در رژه‌ ی بزرگ هم‌جنس‌گرایان در پایان این هفته، که بیش از ۱ میلیون نفر را به خیابان‌ های مرکز تورنتو می‌آورد، حضور نداشت.

ارنی ایوز، آخرین نخست ‌وزیر محافظه‌ کار استان، نیز از «هفته ‌ی غرور» حمایت مالی می‌کرد و سابقه ‌ی حضور در بعضی رویدادهای مربوط به آن ‌را داشت.

یکشنبه ‌ی این هفته،‌ ۳۰ ژوئن، رژه‌ ی بزرگِ «هفته‌ ی غرور» برای ۳۳امین سال پیاپی برگزار می ‌شود. خود «هفته» البته در روز ۲۱ ژوئن با مراسم کباب‌ خوری و کنسرت و مهمانی آغاز شده است. رویدادهای مختلف مربوط به هم‌جنس‌ گرایان در سراسر شهر صورت می ‌گیرند. رژه‌ ی سنتیِ تراجنسیتی‌ ها و هم‌جنس ‌گرایان زن نیز به ترتیب در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن، در همین هفته، برگزار می ‌شود.