شهروند- روز دوشنبه ۸ جولای ۲۰۱۳، در اثر ریزش شدید باران بخش هایی از شهر تورنتو به زیر آب رفت.

flood-2

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی میزان بارش باران حدود ۱۰۰ میلی متر برآورد شده، که این میزان بارش ۳۰ میلیمتر بیش از متوسط میزان بارش باران در ماه جولای که ۷۰ میلیمتر است، می باشد.

میزان بارش باران در این روز رکورد سال های گذشته را شکست. در سال ۲۰۰۸ در یک روز بیش از ۲۹٫۲ میلی متر باران باریده بود.

در ساعات اولیه توفان، شرکت برق رسانی تورنتو اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در تورنتو و ۸۰ درصد ساکنان می سی ساگا برق ندارند.

اگر از بلندی به شهر نگاه می کردید، تقریبا کل شهر خاموش و در تاریکی فرو رفته بود. این خاموشی از ساعت ۵بعدازظهر آغاز و در مناطقی تا ۱۲ شب ادامه یافت، و در برخی مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ی سی بی سی، بعد از گذشت دو روز از وقوع توفان و سیل، هنوز در بخش هایی از بزرگشهر تورنتو، برق قطع می باشد. اداره برق اعلام کرده در حال کار بر روی تعمیر دستگاه های برق هستند و به دلیل آبگرفتگی گسترده در این مراکز، نمی توانند زمان راه اندازی برق را اعلام کنند.

بزرگراه دان ولی پارک وی یکی از خیابان هایی بود که دچار آبگرفتگی شدید شد و تعدادی از ماشین ها را در میان سیلاب متوقف کرد.

ایستگاه های قطار زیرزمینی در نقاطی در داون تاون و غرب تورنتو به دلیل آبگرفتگی مسدود شده اند.

flood-1

قطار میان شهری “گو” به مقصد ریچموندهیل در میان سیلاب از حرکت متوقف شد و طبقه ی اول آن را آب گرفت. تا ساعات اولیه سه شنبه، عملیات نجات صدها مسافر این قطار توسط قایق ادامه داشت.