شهروند علی شریفیان: بنا به گزارش تورنتو استار، روز دوشنبه این هفته ۱۵ جولای گلن موری، وزیر حمل و نقل عمومی دولت انتاریو پس از ملاقاتش با راب فورد، شهردار تورنتو اعلام کرد به شهرداری فرصت بیشتری می دهد تا طرح و برنامه ای عملی برای حل مشکلات مالی Subway تورنتو تهیه ببیند.

راب فورد شهردار تورنتو

راب فورد شهردار تورنتو

گلن موری بعد از این ملاقات با فورد درباره تغییرات عمده ای که شورای شهر تورنتو از چند سال اخیر برای جانشین کردن و راه اندازی سیستم قطارهای سریع السیر اسکاربورو داشته، سخن گفته است.

راب فورد در تلاش است تا با اجرا کردن این طرح که چند سال از آن سخن گفته شده، برای خودش در راستای انتخاب دوباره اش در انتخابات شهرداری تورنتو که در سال آینده، سال ۲۰۱۴ برگزار می شود، امتیاز و اعتباری کسب کند.

بر اساس گزارشی که جمعه گذشته بوسیله مدیر اجرایی شهرداری تورنتو Joe Pennacheti منتشر شد، اجرای طرح ها و برنامه های تنظیم شده برای کارایی بیشتر TTC  به بودجه ای بین یک میلیارد و ۱۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

راب فورد به اتاوا فشار آورده که این بودجه را تامین کند، اما جیم فلاهرتی، وزیر دارایی و دوست قدیمی خانوادگی فورد به شهردار گفته است در کل بودجه ای برای بهبود زیر ساختی وسایل حمل و نقل عمومی برای تمام کانادا در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو روز دوشنبه گفته است نماینده لیبرال حوزه انتخاباتی اسکاربرو مدتی است برای توسعه Subway در این منطقه در کوئینز پارک مشغول لابی کردن بوده است.