شهروند علی شریفیان: کمیسیون حقوق بشر انتاریو (OHRC) روز دوشنبه یک دستورالعمل راهنما برای صاحبان مشاغل عرضه کرد که در آن درخواست به اصطلاح “تجربه کانادایی” Canadian Experience را نادرست خوانده و محکوم کرده است.

گرچه در بازار کار، شرکت ها و مؤسساتی که استخدام می کنند نمی توانند بر اساس نژاد، رنگ پوست، مذهب، محل تولد، ملیت اصلی و پیش زمینه فرهنگی و جنسیت درخواست متقاضیان را رد کنند، اما تقریبا همه آنها به “تجربه کانادایی” نظر ویژه دارند و این فاکتور را در استخدام های خود عملا لحاظ می کنند. OHRC   این فاکتور را هدف قرار داده و می گوید اگر این کار به شکلی انجام شود که متقاضی را از دستیابی به کار مورد نظرش محروم کند، ممکن است زیر پا گذاشتن حقوق بشر بر اساس کدهای اجرایی این سازمان و نقض حقوق متقاضیان باشد.

اندریت مولیسی تازه مهاجر به کانادا از مشکلاتش می گوید

اندریت مولیسی تازه مهاجر به کانادا از مشکلاتش می گوید

بنابر گزارش تورنتو استار، Endrit Mullisi نومهاجر به رغم داشتن تحصیلات دانشگاهی و سیزده سال تجربه کار در امور اداری در آلبانی، کشوری که در آن زاده شده، تاکنون صدها رزومه برای شرکت های مختلف فرستاده و تنها سه بار برای مصاحبه دعوت شده است. بنا به گزارش تورنتو استار این احتمالا به این دلیل بوده که وی ” تجربه کانادایی ” ندارد.