شهروند: یکشنبه ۱۴ جولای ۲۰۱۳، انجمن وکلای ایرانی ـ کانادایی، برنامه ای را به منظور ایجاد شبکه ارتباطی در House of Moments برگزار کرد.

به گفته ی بابی وکیلی، رئیس انجمن، این اولین برنامه از این دست بوده که امیدوار است به تشکیل جلسات بیشتری منتهی شود.

انجمن وکلای ایرانی ـ کانادایی (The Iranian Canadian Lawyers’ Association-ICLA)  در نوامبر ۲۰۰۲ توسط جمعی از وکلا و دانشجویان حقوق ایرانی تبار شکل گرفت. تأسیس این انجمن، ناشی از نیازی بود که در نتیجه ی رشد روزافزون جامعه ی وکلای ایرانی تبار در سراسر کانادا به وجود آمده بود.

اعضای هیئت مدیره انجمن وکلای ایرانی ـ کانادایی

اعضای هیئت مدیره انجمن وکلای ایرانی ـ کانادایی

از زمانی که انجمن در تورنتو پا گرفت، مرتب اعضایش افزایش یافت تا امروز که بیش از ۸۰ وکیل و دانشجوی حقوق در سراسر کانادا در آن عضویت دارند. این اعضا در دفاتر خصوصی، دولتی و در دانشگاه ها مشغول کار هستند. اهداف این انجمن، ترویج و حمایت از وکلا و دانشجویان حقوق ایرانی تبار و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی و تدارک دیدن مجمعی جهت بحث بر روی مسائلی که بر جامعه ایرانی ـ کانادایی تاثیر می گذارد، می باشد.

در خلال ده سال گذشته، این انجمن موضوعات مختلفی را مد نظر قرار داده و نشست های متنوعی را برای رسیدن به اهدافش برگزار کرده است. بخشی از این اقدامات عبارتند از:

ـ نشر مقالات در نشریات فارسی زبان به منظور آموزش اعضای جامعه ی ایرانی درخصوص تفاوت های بین وکلا و مشاوران حقوقی و خدماتی که ارائه می دهند؛

ـ جلسات مشاوره شغلی به دانشجویان ایرانی ـ کانادایی حقوق؛

ـ مشارکت و همکاری با انجمن حقوق ایرانی کبک و انجمن های دانشجویان حقوق در دانشگاه های مختلف.

ـ سمینارهای حقوقی رایگان و عمومی برای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی در مورد قوانین جزایی، املاک، مهاجرت و حقوق خانواده.

ـ نامه به وزارت مهاجرت و شهروندی درخصوص اعتراض به نحوه تصمیم گیری و رد تقاضاهای ویزای ایرانیان، که این نامه از سوی سازمان های بسیاری در جامعه ایرانی ـ کانادایی استقبال شد.

ـ همکاری و حمایت از بنیانگزاران اولین کلینیک حقوقی رایگان برای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی.

در مراسم روز یکشنبه، بابی وکیلی، طی سخنانی خطاب به حاضران اظهار داشت: حمایت شما مستقیما به اعضای انجمن یاری می رساند و بویژه به اعضای در حاشیه قرار گرفته شده ی جامعه مان کمک می کند تا آنها نیز بتوانند از حقوق قانونی برابر برخوردار شوند.

وکیلی در پایان سخنانش تأکید کرد: به عنوان ایرانیانی که در کانادا زندگی می کنند، ICLA تلاش دارد تا اعضایش را به مشارکت فعال در جامعه ی کانادایی ترغیب کند و تداوم حمایت های شما در این راه یاریگر ما خواهد بود تا جامعه مان را به پیش ببریم.

اعضای هیئت مدیره کانون وکلای ایرانی کانادایی عبارتند از: بابی وکیلی رئیس هیئت مدیره bvakili@vakililow.com  – رضا براری مسئول خزانه داری، reza.bar@gmail.com

 آناهیتا  تجدد مسئول روابط عمومی، tajadod.a@gmail.com فیروزه بهرامی ros.bahrami@gmail.com

 و نگار اشتری negarachtari@immigrationcan.com