آشتی با حیوانات

بالاخره واکسن های هاری به تعداد زیادی که ما برای پناهگاه لازم داشتیم رسید و توانستیم برنامه واکسن زنی عمومی سالانه را امسال با دو ماه تأخیر انجام دهیم.

جمعه ۳۱ خرداد، سگ های زمین اول، دوشنبه ۳ تیر که تعطیل رسمی بود، زمین دوم، و جمعه ۷ تیر برای سگ های روی بالکن و بیرون، واکسن زنی انجام شد. البته هنوز کارمان تمام نشده و بعضی از بیرونی ها و پشت بام نشین ها و ساختمان قرنطینه مانده اند. همه، واکسن چندگانه، واکسن هاری، آیورمکتین و قطره ضد کک و کنه دریافت کردند و میکروچیپ هایشان هم چک شد و برای آنهایی که نداشتند، تزریق شد و آنها که کارشان انجام شد، علامتگذاری شدند.

vafa-4

دست همگی درد نکند و همه بچه های داوطلب پناهگاه و آقا غلام و احمد آقا خسته نباشند که در این گرما و زیر آفتاب، ساعت ها از روز تعطیلشان را صرف انجام این کار کردند. بدون کمک بی دریغ همگی آنها، این چنین برنامه هایی اصلا عملی نمی شود.مثل همیشه، سگ های با فرهنگمان که خودشان در نوبت می مانند و می آیند و واکسن هایشان را خیلی سریع دریافت می کنند، مشکلی ایجاد نمی کنند ولی مشکل اصلی و خستگی را آنهایی درست می کنند که هنوز متوجه نشده اند این کار آنقدرها هم وحشتناک نیست و فقط چند ثانیه تحمل لازم دارد.

روز دوشنبه برنامه سنگین تری داشتیم چون عقیم سازی هم برقرار بود. دکتر عابدی در اتاق جراحی مشغول کار بودند و بقیه در زمین دوم. تعدادی از نیروها هم در اختیار برنامه عقیم سازی بودند.

برنامه‌هایی‌ از این دست هر بار حدود بیست میلیون تومان برای پناهگاه هزینه دارد؛ ۱۲-۱۵ میلیون هزینه واکسن و بقیه هزینه داروی ضد کک و کنه و بیماری جرب است. انجام کار اما به طور کامل توسط داوطلبان فداکاری انجام می شود که نه تنها پولی‌ از ما دریافت نمی کنند که گاه از جیبشان هم مایه می گذارند. لطفا کمک کنید تا با گسترش کمک به حیوانات در کشور عزیزمان ایران، آنجا را به محیطی‌ دلپذیرتر تبدیل کنیم؛ جایی‌ که دیدن وضع اسفبار حیوانات بی‌ سرپناه دلمان را نیازارد و ناراحتمان نکند. لطفا کمک کنید.

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir