شهروند- علی شریفیان: هفته پیش تورنتو استار گزارش داد مسئولان دفتر استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال از دادن این ای میل که گفته می شود حاوی اطلاعات بسیار مهم و کلیدی در رابطه با رد و بدل شدن یک فقره چک ۹۰ هزار دلاری بین نیجل رایت، رئیس دفتر وقت هارپر و سناتور مایک دافی، سناتور پیشین محافظه کار است، به پلیس آر سی ام پی خودداری می کند. Duffi

خانم Julie Vaux سخنگوی دفتر هارپر اما روز چهارشنبه هفته گذشته در این ارتباط به رسانه ها توضیح داده که برخلاف گزارش سی تی وی، پلیس آر سی ام پی چنین درخواستی را از دفتر نخست وزیر نکرده و کلا این خبر را تکذیب کرده است.

بنا به گزارش های متعدد و جنجالی رسانه ها و در صدر آنها شبکه تلویزیونی سی تی وی، پس از این که گزارش  درخواست مزایای مالی ویژه برای پرداخت اجاره اقامتگاه سناتور مایک دافی در اتاوا به عنوان خانه موقت او، از سوی دفتر امور مالی مجلس سنا مردود و غیر قانونی خوانده شد، نیجل رایت، رئیس دفتر و دست راست هارپر با دادن این چک ۹۰ هزار دلاری به سناتور مایک دافی کمک می کند تا پولی را که به طور غیر قانونی دریافت کرده بود، بازپرداخت کند. ظاهرا دادن این چک به سناتور مایک دافی بر اساس توافقاتی انجام شده  که در این ای میل مهم توضیحات و جزئیات آن آمده است. جنجالی که این ماجرا به وجود آورد، سبب جدا شدن سناتور مایک دافی از فراکسیون حزب محافظه کار در سنا شد و همین طور یک جنجال سیاسی – مالی دردسر ساز و پر سروصدایی را برای استفن هارپر و دولتش سبب شد که هنوز ادامه دارد. پس از بالا گرفتن این جنجال، بنا به درخواست نمایندگان و رهبران احزاب اپوزیسیون و افکار عمومی،  پلیس آر سی ام پی تصمیم گرفت که درباره کل موضوع دست به تحقیقات جنایی بزند. این ای میل به این دلیل از مدارک بسیار مهم و ضروری تحقیقات آر سی ام پی در مورد ماجرای سناتور مایک دافی است.