زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زائد از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ گردش ….


شهروند ۱۲۵۹- ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹

 

 

چقدر از ماساژ درمانی می دانید؟ برخی از ما گمان داریم که ماساژ فقط برای رفع خستگی مناسب است و اصولا ضروری به نظر نمی آید.گاهی وقتی از کسی می شنویم که ماساژ گرفته، لبخند می زنیم و در دل می گویم چقدر وقت و یا پول اضافه داشته…..!

 در حال حاضر میلیونها نفر در دنیا از این روش به عنوان مراقبت بهداشتی استفاده می کنند. ماساژ درمانی عبارتست از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. معمولا انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند.

زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زائد از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافتهای مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می کند. با ماساژ درمانی به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می یابد. همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده با ماساژ سودمند است.

ماساژ درمانی می تواند برای درمان کمردردهای مزمن بسیار موثرتر از سایر روشهای درمانی در طب جایگزین و مکمل باشد. این روش همچنین در سردردهای شدید پس از ضربه های روحی تکان دهنده، موثرتر از روشهای درمانی رایج است. در درمان مواردی چون افسردگی، درد، خارش های فصلی، میگرن، خشکی پوست، خستگی چشم، تاری دید، سرگیجه، بی خوابی، بواسیر، ورم مفاصل، وزوز گوش، دیابت، فشار خون، لاغری، کنترل و کاهش اشتها، دردهای شکمی، دردهای گردن، ناراحتیهای مثانه، روماتیسم، اعتیاد، قلب و عروق، شب ادراری، مشکلات کبد، سرماخوردگی مزمن، سیاتیک و آرتروز نیز ماساژ نقش بزرگ و مهمی را ایفا می کند.

در یک کلینیک آسم و آلرژی مطالعاتی بر روی ۴۴ کودک ۴ تا ۱۴ ساله مبتلا به آسم انجام شد. نمونه های انتخاب شده به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه دریافت کننده ماساژ درمانی و یک گروه فقط درمان و مراقبت روتین را دریافت کردند. گروه اول یک ماه هر شب به مدت ۲۰ دقیقه علاوه بر درمان و مراقبت روتین، ماساژ در نواحی صورت، سر، گردن، شانه ها، بازوها، دستها، پاها و پشت دریافت کردند. این گروه فقط یک ماه تحت درمان های استاندارد آسم قرار داشتند. نتیجه اینکه ماساژ می تواند به بهبودی مجاری هوایی، کاهش حساسیت راه هوایی و کنترل بهتر آسم منجر شود.

از موارد دیگری که هر یک از ما در معرض وقوع آن هستیم تصادفات رانندگی است که گاه بسته به شدت تصادف می تواند تا مدتهای مدیدی اثرات دردناکی بر قسمتهای گوناگون بدن باقی گذارد که ماساژ درمانی در کاهش دردها نقش بزرگی دارد. شما چند بار تا به حال ماساژ گرفته اید؟ اگر پاسخ شما منفی است دو حالت بر آن متصور است. یا شما از تاثیرات آن اطلاع کافی نداشتید و یا پولی که بتوانید در کنار هزینه های معمولتان صرف این درمان لذت بخش نمایید، نداشتید.

آیا از بیمه مربوط به ماساژ درمانی چیزی شنیده اید؟ آیا میدانید میتوانید با پرداخت فقط ۱۰ دلار در ماه این بیمه را داشته باشید؟ می توانید در این خصوص و برای دریافت اطلاعات رایگان با ما در تماس بوده و سئوالاتتان را برایمان ارسال نمایید.


 

 

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

moe@insufin.com