شهروند علی شریفیان: خلاصه گزیده ای از دیگر خبرهای جالب و خواندنی کانادا وانتاریو

۴۳۲ :

در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مونترال که از ۲۲ اگوست تا دوم سپتامبر برگزار می شود، مجموعا ۴۳۲ فیلم در بخش های مختلف به نمایش درخواهد آمد. در قسمت مسابقه جشنواره این دوره ۲۰ فیلم بلند و ۱۱ فیلم کوتاه با هم رقابت دارند. در بخش مسابقه ای اولین فیلم بلند کارگردان ها هم ۲۰ فیلم نمایش داده می شود. مروری بر سینمای کره، تمرکز بر سینمای امروز جهان، گزیده ای از فیلم های مستند کوتاه و بلند و ۱۳ فیلم از فیلمسازان برجسته جهان که در بخش خارج از مسابقه جشنواره نمایش داده می شوند، از دیگر برنامه های جشنواره امسال است. در جشنواره فیلم های دانشجویان کانادا و جشنواره فیلم های دانشجویان جهان هم ده ها فیلم به تماشا گذاشته می شوند.

WFFaffiche

فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با عنوان انگلیسی  THE WEDLOCK به کارگردانی روح الله حجازی از ایران در قسمت فیلم های مسابقه شرکت دارد. این فیلم قرار بود در سی و یکمین جشنواره فیلم تهران نمایش داده شود اما نمایش داده نشد. موضوع این فیلم زندگی زوجی است که بدون عقد و ازدواج قانونی با هم زندگی می کنند.

۲۸۳$

در مونترال اعلام شد از سوی مقامات مسئول وزارت حمل و نقل دولت کبک این مبلغ برای بازرسی خودروهای عمومی اضطراری مانند آمبولانس و تعمیرات اساسی که لازم دارند، در نظر گرفته شده است.

یادآوری شده برای جلوگیری از هر نوع رخداد ناخوشایندی این کارباید به سرعت انجام شود. شماری از خودروهای سرویس های عمومی به علت قدمت و استفاده زیاد دچار نقائص فنی یا مشکلات دیگر هستند و اعلام امیدواری شده که این بودجه بتواند مشکلات آنها را رفع کند.

۱۲ ۰۱ ۲۰۱۲

دولت فدرال تصمیم گرفته است دو برنامه ویژه نظارت خود بر عبور و مرور هوایی و هواپیماهای نظامی را تا چندی دیگر لغو کند. اجرای این برنامه های نظارتی هرساله برای کشور ۹۰ میلیون هزینه داشته است. پیتر مک کی، وزیر سابق دفاع دولت محافظه کاران در روز ۱۲ ژانویه ۲۰۱۲برنامه را به تصویب رسانده است.

۲۱۱  

مسئولان لیگ بیس بال آمریکای شمالی، لیگی که تیم های بیس بال کانادا در رقابت های آن شرکت دارند، این  هفته با اعلام تصمیمی بی سابقه خبر ساز شدند. کمیته ضد دوپینگ این لیگ در مجموع ۱۴ بازیکن سرشناس از تیم های بیس بال را به علت استفاده از داروهای غیرمجاز عضله ساز و انرژی زا از شرکت در مسابقات متعدد محروم کردند.

از جمله آلکس رودریگز، بازیکن کلیدی Quarter Back تیم یانکی های نیویورک از آغاز فصل جاری از شرکت در ۲۱۱ مسابقه این لیگ محروم شده است. این بازیکن با شنیدن این خبر شگفت زده شده و در یک نشست خبری اعلام کرد علیه این تصمیم فرجام خواهی و شکایت خواهد کرد.

۱۰

زنده یاد اسکار پترسون

زنده یاد اسکار پترسون

می سی ساگا در مراسمی ویژه، بزرگداشت ده چهره برتر و نام آور خود را برگزار خواهد کرد. در این مراسم از جمله ده چهره ای که نام آنها اعلام شده اسکار پترسون، نوازنده پیانو، موسیقی دان و هنرمند افسانه ای موسیقی جاز کانادا و جهان است. او که از خانواده ای مهاجر بود در سال ۱۹۲۵ به دنیا آمد و در ماه دسامبر ۲۰۰۷ درگذشت. وی هشت جایزه مشهور گِرَمی را برای آثار خود به دست آورد. از پترسون قطعات زیبا و مشهور بسیاری به یادگار مانده است. پترسون مدتها در می سی ساگا زندگی می کرد. مراسم بزرگداشت ده چهره برجسته می سی ساگا روز ۱۴ سپتامبر برگزار خواهد شد.

۱۶% – ۲۴۶ .۵۱۳ $

به گزارش انجمن کانادایی املاک در ماه جولای در مترو تورنتو فروش املاک مسکونی در مجموع به میزان ۱۶ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت خانه های فروخته شده در این بازار داغ املاک کشور ۵۱۳ هزار و ۲۴۶ دلار بوده است. کارشناسان این انجمن فراگیر علت رونق خرید و فروش املاک مسکونی در تورنتوی بزرگ را پائین بودن نرخ بهره و آسان بودن شرایط گرفتن وام های مسکن از بانک ها دانسته اند. اخیرا دولت فدرال مقررات و آئین نامه تازه ای برای شیوه و چگونگی پرداخت وام های مسکن به وسیله بانک های کشور وضع کرده که از خرید و فروش خانه به شکلی که مردم را دچار مشکلات بازپرداخت وام هایشان کند، جلوگیری کند.