۸آگوست تا ۱۵ آگوست ۲۰۱۳

سومین جلسه بررسی رای اعتماد وزیران پیشنهادی روحانی

 

roohani

بی بی سی: در جلسه روز چهارشنبه ۲۳ مرداد رای اعتماد به شش وزیر بررسی شد و موافقان، مخالفان و خود وزرا درباره سابقه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی سخن گفتند.

البته حسین دهقان، وزیر پیشنهادی دفاع، مخالفی نداشت که به همین دلیل موافقی هم درباره او صحبت نکرد و تنها خود او به بیان سابقه خود پرداخت.

به جز دهقان علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشنهادی دادگستری، عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دیگر وزرایی بودند که مجلس به بحث درباره رای اعتماد به آنها پرداخت.

ربیعی، وزیر پیشنهادی کار و و رفاه اجتماعی گفت که “برخی کابینه پیشنهادی را کابینه امنیتی می دانند، این ایرادی ندارد. هوشمندترین افراد در بخش های امنیتی کار کرده اند. بیشترین فعالیت های فرهنگی در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته. من یک پاسدار بوده ام و به گذشته خودم افتخار می کنم.”

مصطفی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری هم در نطق دفاعیه اش گفت “وقتی شائبه هایی علیه من مطرح شد، از رئیس قوه قضاییه خواستم که گزارش علیه من را منتشر کند. اما گفتند تو قاضی هستی اول باید تعلیق شوی وگرنه باید کتبا بخواهی. کتبا خواستم و نهایتا گفتند که جرمی نکرده ای. ده روزه که نامزد شدم برای وزارت دادگستری و پنجاه ماهواره و تلویزیون و رادیو دارند علیه من مطلب می‌نویسند.”

مجلس فردا به ادامه بررسی رای اعتماد به کابینه پیشنهادی حسن روحانی خواهد پرداخت.

ــ

سعید مرتضوی عضو هئیت امنای سازمان تأمین اجتماعی شد

 

 

رادیو آلمان: سعید مرتضوی در روزهای پایانی دولت دهم، طبق حکمی از سوی وزیر کار به عضویت در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی درآمده است. حکم سرپرستی سعید مرتضوی بر این سازمان به تازگی پایان یافته بود.

خبرگزاری ایلنا به نقل از منابع اطلاعاتی در سازمان تأمین اجتماعی گزارش داده است که سعید مرتضوی، با موافقت محمود احمدی‌نژاد در آخرین روزهای کاری دولت دهم به عضویت در هیأت امنای این سازمان منصوب شده است. به گزارش ایلنا در روز سه‌شنبه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد) این حکم از سوی اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده است.

انتصاب سعید مرتضوی در حالی صورت گرفته است که خبرگزاری فارس یک روز پیش، ‌از به پایان رسیدن تاریخ انقضای حکم سرپرستی وی بر سازمان تأمین اجتماعی خبر داده بود. طبق این گزارش حکم سعید مرتضوی تا تاریخ ۱۸ مرداد اعتبار داشته و با به سر آمدن این تاریخ او حق امضا در این سازمان را از دست داده است.

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، که یکی از متهمان اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک به شمار می‌رفت، چندی پیش از سوی دادگاه به اتهام مشارکت در قتل سه نفر از کشته‌شدگان پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و انفصال دائم از خدمات قضایی محکوم شد.

او همچنین به خاطر پرونده کهریزک به پرداخت جریمه ۲۰۰ هزار تومانی محکوم شد.

 ــ

دستگیری ۱۰۰ عضو بزرگترین باند قاچاق تجهیزات ماهواره به ایران

رادیو فردا: محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد از «دستگیری ۱۰۰ عضو بزرگترین باند قاچاق تجهیزات ماهواره» به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در ادامه گفت که: «حدود ۴ هزار و ۳۰۰ گیرنده در تهران و ۱۱ هزار گیرنده در استان‌های کشور متعلق به این باند کشف شد همچنین حدود ۱ هزار قطعه تجهیزات ماهواره در یک سوله در حال آماده‌سازی بود که توسط پلیس کشف و ضبط شد.»

رئیس پلیس «امنیت اخلاقی»، افزود که ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

به گفته محمد مسعود زاهدیان، نیروی انتظامی درون این شبکه نفوذ کرده بودند و سپس آنها را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

رئیس پلیس «امنیت اخلاقی» ناجا به تعطیلی آرایشگاه‌هایی که اقدام به درج آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کنند اشاره کرد و افزود:

«بیش از ۶۲۰۰ خط تلفن که برای آگهی‌های تبلیغاتی بود در ۳ سال گذشته مسدود شد و این کار همچنان ادامه خواهد داشت. مسدودسازی و تحت پیگیرد قرار گرفتن همچنان ادامه دارد.»

زاهدیان روز چهارشنبه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای از داخل ایران تاکید کرد: «ما محتوای تمامی این شبکه‌ها از جمله شبکه تازه تاسیس پرسپولیس را رصد می‌کنیم تا مشخص شود برنامه پخش شده آنها مغایر امنیت اخلاقی جامعه نباشد.»

در فتواهای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که مجموعه‌ای از آن به تازگی به انتشار رسید در مورد گیرنده‌های ماهواره‌ای آمده ‌است که «آنتن‌های ماهواره‌ای اگرچه حکم آلات مشترک را دارد ولی چون این وسیله برای کسی که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏‌های حرام را کاملاً فراهم می‏‌کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز در بر دارد، خرید و نگهداری آن جایز نیست مگر برای کسی که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمی‌‏کند و بر تهیه و نگهداری آن در خانه‏‌اش مفسده‏‌ای هم مترتّب نمی‏‌شود.»

وی در فتوای دیگری آورده است: «اگر از آنتن ماهواره‌ای برای امور حرام استفاده شود که غالباً همین‌طور است و یا تعمیرکننده و یا نصب‌کننده علم داشته باشد به اینکه کسی که قصد تهیه آنتن ماهواره‏ای را دارد، برای امور حرام از آن استفاده می‌‏کند، خرید و فروش و نصب قطعات و راه‏‌اندازی و تعمیر و فروش قطعات آن جایز نیست.»

ــ

بازداشت تعدادی از معترضان به لحن نماینده کهگیلویه

رادیو فردا: گزارش‌های رسیده حاکی است حدود ۱۵ نفر از جمله دو روزنامه‌نگار که در اعتراض به به‌کار بردن الفاظی چون «چماق لری» از سوی یکی از نمایندگان مجلس، جلوی ساختمان مجلس تجمع کرده بودند بازداشت شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها افراد بازداشت‌شده «صدرا محقق» و «جواد حیدریان»، از روزنامه‌نگاران همکار روزنامه شرق، و جمعی از اهالی دهدشت، از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، هستند که عصر سه‌شنبه ۲۲ مرداد، در برابر مجلس گرد آمده بودند.(محقق و حیدریان روز چهارشنبه آزاد شدند.)

برپایه آخرین خبرها، پلیس امنیت تهران پس از بازداشت این افراد آنان را به وزارت اطلاعات تحویل داده و سپس ۱۰ نفر از آنان به زندان اوین منتقل شده‌اند.

اعتراض این افراد به اظهارات علی‌محمد بزرگواری، نماینده کهگیلویه، چَرام و بَهمَئی است که ۲۱ مرداد در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی برگزار شد. محمد بزرگواری در سخنرانی خود وزیران پیشنهادی حسن روحانی را تهدید کرد که اگر به منطقه او «نگاه ویژه» نداشته باشند با “چماق لری”با آنها برخورد می‌کند.

نماینده کهگیلویه در مجلس در ادامه تاکید کرد “من لرتبار هستم آقای روحانی عزیز.”

در همین حال روزنامه ابتکار نیز در سرمقاله شماره سه‌شنبه خود با تاکید براینکه «از فرهنگ اصیل لر فقط چماقش به برخی رسیده است»، به اظهارات علی محمد بزرگواری در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.

علی‌محمد بزرگواری در واکنش به این انتقادها روز چهارشنبه با انتشار پیامی در وب‌سایت خود  «خاک پای همه ملت ایران به خصوص قوم لر هستم، اگر از سوی من نسبت به قوم لر جفایی شده به عنوان فرزند لر از همه لرزبانان عذرخواهی می‌کنم.»

وی افزود: «منظور من تنها یک اصطلاح بود که در همه جای ایران بزرگ از این اصطلاحات وجود دارد و به معنای زورگویی و یاغی‌گری نیست.»

محمد بزرگواری در جلسه یادشده همچنین یکی از نمایندگان مجلس را «چاپلوس» خوانده و از مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان «دله‌دزد» نام برده ‌است که این هر دو اتهام او نیز با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است.

ــ

بازداشت ۷ ایرانی و پاکستانی در فاریاب

رادیو امریکا: بنا به گزارش بخش دری صدای آمریکا، ۷ ایرانی و پاکستانی به اتهام آموزش بمب گذاری در ولایت فاریاب در شمال افغانستان بازداشت شده اند.

شورشیان ولایت فاریاب کارزار بمب گذاری و حمله به اهداف دولتی و امنیتی را شدت بخشیده اند.

مقام های محلی قبلاً حضور جنگجویان خارجی را در این ولایت گزارش داده بودند  آنها از ورود نیترات آمونیوم – که در تولید مواد منفجره و بمب کاربرد دارد،  از سوی پاکستان به افغانستان شاکی هستند.

ــ

 

کشته شدن «ده‌ها تن» در حمله نیروهای امنیتی مصر به حامیان مرسی

 

رادیو فردا: “ده‌ها نفر”در حمله روز چهارشنبه،۲۳ مردادماه،نیروهای امنیتی مصر به اردوگاه‌های طرفداران محمد مرسی در قاهره کشته شدند.

در حالی که اخوان‌المسلمین شمار کشته شدگان را «دستکم ۲۵۰ تن» اعلام کرده، مقامات رسمی مصر می گویند فقط پنج نفر در این حملات جان باختند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های امنیتی مصر، نیروهای امنیتی به همراه خودروهای زرهی و بولدوزر به دو جایگاه تجمع حامیان محمد مرسی حمله برده و به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند و این در حالی است که به گفته این مقام‌های امنیتی تأکید کرده‌اند که صدای شلیک گلوله از هر دو طرف نیروهای امنیتی و مخالفان به گوش می‌رسد.

سایت الجزیره می گوید طبق گزارش های رسیده دستکم «۳۶ نفر» در حمله نیروهای امنیتی کشته شدند.

گزارشگر خبرگزاری فرانسه در قاهره می‌گوید«دستکم ۴۳ جسد» شمارش کرده است و می‌گوید به نظر می‌رسد بسیاری از کشته‌شدگان در اثر اصابت گلوله جان باخته‌اند.

در عین حال آسوشیتدپرس به نقل از گروهی از مخالفان از کشته شدن «۲۵ تن» در یک محل تجمع خبر داده و تأکید کرده است که نیروهای امنیتی نیز کشته شدن «دستکم دو تن» از اعضایشان را تأیید کرده‌اند.

همچنین خبرگزاری رویترز می‌گوید اخوان‌المسلمین شمار کشته‌شدگان را ۳۰ تن اعلام کرده است و این در حالی است که جهاد الحداد، سخنگوی اخوان‌المسلمین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را «دستکم ۲۵۰ تن» اعلام کرده و می‌گوید «بیش از پنج هزار تن» نیز در اثر این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

یک مقام امنیتی در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس در عین حال از بازداشت دویست تظاهرکننده خبر داده است. در همین زمینه عبدالفتاح عثمان، از مقام‌های ارشد وزارت کشور مصر از بازداشت شماری از رهبران اخوان‌المسلمین خبر داده اما از ذکر نام آن‌ها خودداری کرده است.

دولت موقت مصر، در روزهای گذشته هشدار داده بود که طرفداران محمد مرسی محل تجمع خود در میدان‌های «رابعه عدویه» و «نهضت» قاهره را ترک کنند. با این‌حال طرفداران محمد مرسی که خواستار بازگشت وی به قدرت هستند، همچنان به اعتراض خود ادامه دادند.

حال نیز اخوان‌المسلمین اعلام کرده است که دست از اعتراض بر نخواهد داشت. جهاد الحداد روز چهارشنبه از مردم مصر خواست تا علیه عملیات نیروهای امنیتی دست به تظاهرات بزنند.

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر، پس از کشته و زخمی شدن صدها نفر در چهارشنبه خونین مصر، از سمت خود استعفا کرد.

همزمان با یورش ارتش و نیروهای امنیتی به هواداران محمد مرسی، دولت موقت مصر به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

 

ــ

در قاهره حکومت نظامی برقرار شد

بی بی سی: نیروهای امنیتی مصر خشونت شدیدی را در مقابله با هواداران محمد مرسی و اخوان‌المسلمین به کار گرفته‌اند، به طوری که آمار رسمی مبنی بر کشته شدن دست کم ۱۴۹ نفر در جریان حمله نیروهای امنیتی به هواداران آقای مرسی است.

دیگران، از جمله اخوان‌المسلمین، تعداد کشته‌ها را صدها نفر اعلام‌ می‌کنند. دو خبرنگار در میان کشته‌شدگان امروز هستند. دختر یکی از رهبران ارشد اخوان‌المسلمین نیز به ضرب گلوله کشته شده است.

درگیری و خشونت از قاهره فرا رفته و به شهرهای دیگر، از جمله اسکندریه و منیا نیز کشیده شده است.

رئیس‌جمهور موقت مصر به مدت یک ماه در این کشور اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده است.

پس از کودتای ۳ ژوئیه ارتش مصر علیه محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهوری که در انتخاباتی آزاد در مصر به قدرت رسیده بود، قانون اساسی تعلیق شده است.

هواداران مرسی برای اعتراض به اقدامات ارتش با برپا کردن چادرهایی به تحصن پرداخته بودند.

دولت پیشتر اعلام کرده بود که روز دوشنبه به تحصن‌های مخالفان پایان خواهد داد اما عملیات حمله به تحصن‌کنندگان تا امروز به تعویق افتاد.

به دنبال این خشونت‌ها محمد البرادعی معاون رئیس‌جمهور مصر از سمت خود استعفا داده است. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، خشونت‌ها را محکوم کرده‌اند. اردوغان از جامعه بین‌المللی به دلیل سکوت در قبال سرکوب خونینی که در مصر انجام شده انتقاد کرده است.

کاخ سفید هم اعلام کرده با اعلام وضعیت فوق‌العاده مخالف است. ایران می‌‌گوید خطر جنگ داخلی مصر را تهدید می‌کند.

 

وقایع نگاری بحران اخیر مصر

ـ پس از روزها اعتراض در خیابان‌های مصر، سرانجام در روز سوم جولای ارتش به ریاست جمهوری محمد مرسی خاتمه داد، قانون اساسی را تعلیق کرد و عدلی منصور، حقوقدان و رئیس دادگاه عالی قانون اساسی را تا انتخابات بعدی به عنوان رئیس جمهوری موقت معرفی کرد.

ـ عدلی محمود منصور، رئیس‌جمهوری موقت مصر، حازم الببلاوی، وزیر سابق دارایی این کشور را به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی معرفی کرد.

ـ اخوان المسلمین، حامی اصلی آقای مرسی گفت که این تغییرات را به رسمیت نمی شناسد و به تظاهرات خود ادامه خواهد داد.

ـ رخدادهای اخیر نشان داد که ارتش همچنان قدرتمندترین نهاد در مصر و ژنرال عبدالفتاح السیسی، بازیگر اصلی آن است.

ـ هواداران مرسی برای اعتراض به اقدامات ارتش با برپا کردن چادرهایی به تحصن پرداخته بودند.

ـ دولت از یکشنبه اعلام کرده بود که به تحصن‌ها پایان خواهد داد. عملیات حمله به تحصن‌کنندگان تا روز چهارشنبه به تعویق افتاد.

ــ

اسرائیل اولین گروه از زندانیان فلسطینی را آزاد کرد

بی بی سی: دولت اسرائیل در چارچوب گفت‌وگوهای صلح، ۲۶ زندانی فلسطینی را آزاد کرده است.

این زندانیان که اغلب بیش از ۲۰ سال در حبس بودند، شامگاه سه‌شنبه ۱۳ اگوست در مینی‌بوس‌هایی با شیشه‌های دودی از زندان بیرون برده شدند.

از این عده، ۱۵ نفر از آنان به غزه و ۱۱ نفر دیگر به کرانه باختری منتقل شدند.

این زندانیان در حالی آزاد شده‌اند که مجوز تازه دولت اسرائیل برای احداث ۱۰۰۰ خانه جدید در شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینی، واکنش تند فلسطینی‌ها را برانگیخته است.

اسرائیلی‌ها می‌گویند زمین‌هایی که این خانه‌ها در آنها بنا می‌شود، بخشی از هرگونه موافقت ارضی احتمالی با فلسطینی‌ها در آینده هستند.

دو هفته پیش فلسطینی‌ها و اسرائیل بعد از سه سال مذاکرات مستقیم را از سر گرفتند.

دور دیگری از گفت‌وگوها قرار است روز چهارشنبه در بیت‌المقدس آغاز شوند.

زندانیان در ساعات آخر شب و در مینی‌بوس‌هایی با شیشه‌های دودی از زندان ایالون بیرون برده شدند تا به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، فرصت کمتری برای ابراز پیروزی و خودنمایی به آنان داده شود.

یولاند نل، خبرنگار بی‌بی‌سی، از کرانه باختری گزارش داده است که این اسرای آزادشده، در میان فلسطینیان به عنوان قهرمانان نهضت شناخته می‌شوند اما اغلب اسرائیلی‌ها آنان را تروریست می‌دانند.

آنان اغلب به جرم دست‌داشتن در عملیات‌های خون‌بار، به مجازات‌های سنگین محکوم شده بودند و در زمان انتقال این عده، گروه کوچکی از معترضان اسرائیلی بیرون از زندان جمع شده بودند و زمانی که مینی‌بوس‌ها رد می‌شدند، آنها را هو کردند و همچنین تلاشی جزئی برای بستن راه عبور این مینی‌بوس‌ها کردند.

بستگان و دوستان اسرای آزادشده، در مرز غزه و مرز کرانه باختری جمع شده‌ بودند و گروه‌های موسیقی با نواختن طبل و نی‌انبان در مقابل جمعیتی که پرچم فلسطین را تکان می‌داد، از آزادشدگان استقبال کرده‌اند.

آن گروه از این زندانیان که به کرانه باختری برده شدند، مستقیما به مراسم جشنی رفتند که با حضور محمود عباس برای آزادی این زندانیان برگزار شد.

اداره زندان زندان‌های اسرائیل، نام این زندانیان را کمی بعد از نیمه‌شب یک‌شنبه اعلام کرد و به خانواده آنان ۴۸ ساعت مهلت داد مدارک قانونی لازم را به دادگاه عالی اسرائیل ارائه کنند.

دادگاه عالی، روز سه‌شنبه درخواست یک گروه از حامیان قربانیان حملات فلسطینی‌ها را در مخالفت با آزادی همه این زندانیان را رد کرد.

دولت اسرائیل با آزادی ۷۴ زندانی فلسطینی و عرب اسرائیلی دیگر هم موافقت کرده است که در ۹ ماه آینده آزاد می‌شوند.

یک روز پس از مجوز واکنش‌برانگیز

با وجود خوشنودی فلسطینی‌ها از آزادی این گروه از زندانیان، بسیاری نگران هستند که مذاکرات روز چهارشنبه تحت تاثیر مجوز اخیر اسرائیل به خانه‌سازی‌های جدید در اراضی فلسطینی قرار گیرد.

این زندانیان یک روز پس از مجوز دولت اسرائیل برای احداث ۱۰۰۰ خانه جدید در شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینی آزاد شده‌اند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، ایجاد شهرک‌های یهودی‌نشین را “نامشروع” خوانده و گفته است که تصمیم اخیر اسرائیل در توسعه این شهرک‌ها، نباید مانع ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه شود.

کری گفته است به رغم این مجوز دولت اسرائیل، طرف فلسطینی به گفت‌وگوها ادامه می‌دهد.

حدود نیم میلیون نفر یهودی در بیش از یکصد شهرک در اراضی فلسطینی زندگی می‌کنند. این شهرک‌ها از زمان اشغال کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس پس از جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تا کنون احداث شده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی این شهرک‌ها غیرقانونی به حساب می‌آیند اما اسرائیل این موضوع را نمی‌پذیرد.

ــ

حوزه یورو از رکود اقتصادی خارج شد

بی بی سی: حوزه یورو پس از ١٨ ماه انقباض اقتصادی از رکود خارج شده است.

حوزه یورو شامل ١٧ کشور از ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا است که از واحد پولی مشترک یورو استفاده می کنند.

بر اساس آمار رسمی، تولید ناخالص داخلی در حوزه یورو در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سه دهم در صد رشد داشته است.

در طول این مدت، اقتصاد آلمان هفت دهم در صد رشد داشت و اقتصاد فرانسه هم نیم در صد رشد کرد.

پرتغال، یکی از کوچکترین و ضعیف‌ترین اقتصادهای حوزه یورو است، اما در سه ماهه دوم سال جاری با ١.١ در صد بزرگترین رشد را در میان ١٧ کشور حوزه یورو داشته است.

این در حالی است که پرتغال یکی از تنها سه کشور حوزه یورو است که ناچار شد برای جلوگیری از ورشکستگی، از اتحادیه اروپا وامی معادل چندین میلیارد یورو درخواست و دریافت کند.

اقتصاد اسپانیا در همین مدت یک دهم در صد رشد منفی (انقباض) داشت و اقتصادهای ایتالیا و هلند هر کدام دچار دو دهم در صد انقباض شدند.

اولی رهن، معاون کمیسیون اروپا گفته است که اقتصاد اروپا آرام آرام در حال احیا شدن است اما هنوز باید راه درازی طی شود.

او گفت نرخ بیکاری در تعدادی از کشورهای عضو حوزه یورو همچنان در سطح بالایی قرار دارد و انجام اصلاحات سخت، اما اساسی، همچنان باید ادامه پیدا کند.