شهروند- علی شریفیان: شهردار جنجال ساز تورنتو روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بارها ماری جوانا کشیده است.

این در حالی است که مدتی پیش ویدیویی در رسانه های جمعی منتشر شد که در آن راب فورد را پس از شرکت و نوشیدن آبجو در جشنواره غذایی خیابانی، سرمست نشان می داد. در این ویدیو او همراه جمع ناشناس و مشکوکی است و آنها را دعوت به کشیدن یا مصرف چیزی می کند. به نظر می رسد که آن چیز احتمالا مواد مخدر بوده است.

راب فورد شهردار تورنتو

راب فورد شهردار تورنتو

راب فورد در حالی اعتراف به کشیدن ماری جوانا کرده که مدتی است متهم و مشکوک به اعتیاد به مواد مخدر شده است. او این اتهام را رد کرده و می کند.

شهردار تورنتو، یکی از سیاستمدارانی است که در طول چند هفته اخیر اعتراف به کشیدن ماری جوانا کرده است. جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال در مصاحبه ای در ارتباط با علل پشتیبانی اش از قانونی شدن ماری جوانا به روزنامه هافینگتون پست چاپ کانادا گفته بود که او پس از اینکه در سال ۲۰۰۸ به نمایندگی پارلمان کانادا انتخاب شد، حدود سه سال پیش پنج بار در میهمانی های خصوصی همراه با دوستان صمیمی اش ماری جوانا کشیده است. این اعتراف ترودو بازتابی جنجالی پیدا کرد. خانم کاتلین وین، نخست وزیر دولت لیبرال انتاریو، دیگر سیاستمداری است که به علت اعتراف همتای فدرال خود ترودو، گفته است حدود ۳۵ سال پیش، قبل از ورود به سیاست ماری جوانا کشیده است.چند سیاستمدار دیگر هم اعترافات مشابه ای کرده اند.

یادآوری اینکه راب فورد، سالها پیش از رسیدن به مقام شهرداری تورنتو یکبار در سال ۱۹۹۹ در ایالت فلوریدای آمریکا به جرم رانندگی در حال مستی دستگیر شده بوده است.