رافا بنیتز مربی اسپانیایی لیورپول پس از چهار سال حضور در لیگ برتر انگلستان موفق شد برای اولین بار منچستر یونایتد را شکست دهد.


شماره ۱۱۹۵ ـ ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۸


 

رافا بنیتز مربی اسپانیایی لیورپول پس از چهار سال حضور در لیگ برتر انگلستان موفق شد برای اولین بار منچستر یونایتد را شکست دهد.

در مسابقات هفته چهارم لیگ برتر انگلستان لیورپول در استادیوم انفیلد میزبان منچستریونایتد بود که در روز آخر نقل و انتقالات توانست دیمیتار برباتوف را از تیم تاتنهام بخرد.

در دقیقه سه کارلوس ته‌وز، فوروارد آرژانتینی منچستریونایتد به راحتی دروازه لیورپول را باز کرد.

اما ۲۴ دقیقه بعد، لیورپول دروازه منچستر را باز کرد. پس از آن هم به تدریج بازی در اختیار لیورپول قرار گرفت وکمتر از پانزده دقیقه به پایان مسابقه، درک کویت هلندی هم وطن خود رایان بابل را در محوطه جریمه منچستریونایتد پیدا کرد تا گل پیروزی را به ثمر برساند و لیورپول را با پیروزی ۲-۱ در کنار چلسی در صدر جدول نگه دارد.

سر آلکس فرگوسن مربی منچستریونایتد که تیمش با این نتیجه در مکان سیزدهم جدول لیگ انگلستان قرار گرفت به شدت از تیم خود انتقاد کرد و گفت: "تیم ما هیچ اقدام مثبتی انجام نداد و بجز ریو فردیناند هیچکس در زمین خوب نبود."

در این بازی رابی کین، مهاجم پیشین تاتنهام نیز برای لیورپول به زمین آمد و فرناندو تورس نیز به جمع بازیکنان لیورپول پیوسته بود.


 

دیگر نتایج:

چلسی ۳ـ منچسترسیتی ۱

هال سیتی ۲ـ نیوکاسل ۱

آرسنال۴ ـ بلکبورن (۰)

فولم ۲ـ بولتون ۱

در این بازی آندرانیک تیموریان بر روی نیمکت ذخیره فولم قرار داشت.

پروتسموث ۲ـ میدلزبرو ۱

ویگان ۱ـ ساندرلند ۱

وست برامویچ ۳ـ وست هم ۲


 

رده بندی تیمهای لیگ برتر انگلستان:

۱. چلسی، ۴ بازی، ۱۰ امتیاز (تفاضل گل ۷+)

۲. لیورپول، ۴ بازی، ۱۰ امتیاز (تفاضل گل ۳+)

۳. آرسنال، ۴ بازی، ۹ امتیاز (تفاضل گل ۷+)

۴. هال سیتی، ۴ بازی، ۷ امتیاز (تقاضل گل ۳-)

۵. منچسترسیتی، ۴ بازی، ۶ امتیاز (تفاضل گل ۲)