شهروند- علی شریفیان: یک زن و شوهر ایرانی روز ۷ اگوست به وسیله ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا و پلیس آر سی ام پی، در فرودگاه بین المللی کالگری به دلیل همراه داشتن پنج کیلوگرم تریاک دستگیر شدند.

پلیس روز ۲۷ اگوست جزئیات کشف و ضبط  تریاک ها را در یک کنفرانس خبری در اختیار رسانه ها گذاشت. این زن و شوهر با پروازی از تهران و از طریق فرانکفورت به فردوگاه بین المللی کالگری وارد شده اند. به گفته ی ماموران آژانس، از اسباب و اثاثیه آنها هیچ بوی مشکوکی به مشامشان نرسیده، اما پس از عبور چمدان های آنها از زیر دستگاه اشعه ایکس، مشکوک شده و تصمیم به بازرسی بار و بنه آنها گرفته اند. در بازرسی متوجه می شوند تریاک ها در ته ۷ ماشین قهوه سازی خانگی که به دقت بسته بندی شده بودند، جاسازی شده اند. با جابجا کردن ته این ماشین ها تریاک را کشف و ضبط کرده اند و زن و شوهر را به جرم حمل مواد مخدر دستگیر، بازپرسی و زندانی کرده اند.

drugs

آر سی ام پی و مقامات دیگر ارزش ۵ کیلو تریاک را در بازار قاچاق مواد مخدر ۵۰۰ هزار دلار برآورد کرده اند. در گزارشی که در روزنامه کلگری سان در این باره منتشر شده معلوم نکرده که وضعیت اقامت این زوج در کانادا از چه قرار است. در سال جاری این سومین بزرگترین محموله تریاک است که در این فرودگاه کشف و ضبط شده است. بیژن محمدی ۴۱ ساله همراه با همسرش زهرا بیگی ۳۲ ساله قرار است روز ۱۶ اکتبر به اتهام ارتکاب دو جرم در رابطه با قاچاق مواد مخدر در دادگاه حضور یابند تا به جرم های آنها رسیدگی شود.

بنا به گفته مقامات، تریاک ماده مخدر خیلی شناخته شده ای در کانادا و آلبرتا نیست، اما سال به سال شناخت و مصرف آن افزایش یافته است.